Oppo, gigantul chinez care vrea să cucerească piaţa europeană de smartphone-uri

19.11.2019
Oppo, gigantul chinez care vrea să cucerească piaţa europeană de smartphone-uri

Oppo, al doilea cel mai important brand smartphone din China, şi-a început extinderea în Europa cu evenimente locale de lansare pentru seria Reno 2, dar şi telefoane 5G deja disponibile în Elveţia şi Marea Britanie. Pornit ca un brand smartphone cu accent pe regiunea Asiei, Oppo generează majoritatea veniturilor pe piaţa internă din China, însă pregăteşte o intrare în forţă şi pe Continentul European.

În prezent, al patrulea cel mai important brand de smartphone-uri din lume, Oppo aparţine împreună cu brandul Vivo, Realme şi Oneplus unei companii chinezeşti de tehnologie numită BBK Electronics. Relativ anonim în spatele brandurilor cunoscute de consumatori, Grupul BBK (OPPO, Vivo, Realme şi OnePlus) este aproape să devină cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel global, reprezentând peste 20% din piaţa globală de smartphone-uri şi trei dintre mărcile din top 10″, a declarat Shobhit Srivastava, Analist de cercetare la Counterpoint Research. Aceste trei mărci au livrat în al treilea trimestru al anului 2019 aproximativ 72,4 milioane de unităţi, învingând Apple (44,8) şi Huawei (66,8) şi apropiindu-se de Samsung (78,4).        

Dacă până acum, modul în care Oppo şi celelalte branduri BBK au fost centrate pe regiunea Asiei a lăsat nedisputată supremaţia brandurilor occidentale, planul de extindere rapidă a activităţii în Europa pare că va complica lucrurile nu doar pentru brandurile smartphone aflate deja în dificultate, precum Sony, dar şi pentru giganţii Samsung şi Apple. Deja, Oppo a anunţat că va avea o prezenţă oficială, concretizată prin deschiderea de showroom-uri şi magazine fizice, în Germania, România, Bulgaria şi Ucraina.

Brandul Oppo şi-a marcat intrarea oficială în Europa în luna iunie 2018, prin lansarea de telefoane în Franţa. De atunci, expansiunea a continuat cu Italia, Olanda, Polonia, Spania, Turcia şi Marea Britanie, ducând la 40 numărul ţărilor în care sunt vândute oficial telefoane Oppo.

Pe lângă piaţa retail, compania aflată în spatele brandului Oppo a arătat interes şi pentru colaborarea cu operatorii europeni de telefonie mobilă, vizând includerea telefoanelor Oppo în pachetele cu abonament, având drept principal argument preţurile foarte competitive.

Unul dintre motivele pentru care Oppo a ales Europa în detrimentul altor pieţe de desfacere importante, precum cea din Statele Unite, este relativa deschidere a acestei regiuni faţă de companiile chinezeşti. La fel ca Huawei, Xiaomi şi alţi producători din China, Oppo promite să ofere telefoane bazate pe Android la preţuri mai bune decât rivalii LG, Sony şi Samsung.

 

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult