Românii au prins gustul pentru smartphone-urile mid-range şi premium

Românii au prins gustul pentru smartphone-urile mid-range şi premium
Vânzările de telefoane premium, al căror preţ depăşeşte 400 de euro, au generat în primele şase luni ale acestui an aproximativ 30% din valoarea pieţei locale de smartphone-uri, care s-a ridicat la 300 milioane euro.
 
În acest context, valoarea vânzărilor de smartphone-uri premium a ajuns la aproximativ 90 milioane de euro în primul semestru al anului, în creştere cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform estimărilor Samsung România, subsidiara locală a gigantului sud-coreean cu acelaşi nume.
 
Oficialii Samsung România estimează că vânzările de smartphone-uri premium vor continua să crească per total anul acesta cu cel puţin 30%.

„Estimăm că ponderea segmentului premium va ajunge la circa 40% la finalul anului din total piaţă de smartphone-uri. Cantitativ, ponderea se va situa între 15 şi 20% – circa 400.000-500.000 de unităţi”, a spus Cristian Cojocaru, şeful diviziei de telecom din cadrul Samsung România.

În primele şase luni ale anului, piaţa locală de smartphone-uri s-a situat la 1,5 milioane de unităţi, în valoare de aproximativ 300 milioane de euro. Cantitativ, creşterea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut a fost de 20%, în timp ce valoric, avansul a fost de 30%. Astfel, vânzările de smartphone-uri au ajuns să genereze peste 90% din totalul livrărilor de telefoane mobile din România.

„Preţul mediu în toată piaţa de smartphone-uri este în creştere faţă de anul trecut, ceea ce demonstrează orientarea consumatorilor către segmentele mid şi high”, a mai specificat Cojocaru.

Întreaga piaţă de smartphone-uri va ajunge la sfârşitul acestui an la 4,2 milioane de unităţi, în creştere cu aproape 20% faţă de 2015, în timp ce valoarea vânzărilor va înregistra un avans de circa 30%, până la 750 milioane de euro.

 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult