Bateria uscată litiu-ion care va dubla capacităţile actuale de stocare are noi susţinători

Bateria uscată litiu-ion care va dubla capacităţile actuale de stocare are noi susţinători

De-a lungul timpului, am văzut prezentate diverse tehnologii care promit să ne ofere baterii cu o capacitate mai mare şi să potolească astfel setea puternicelor dar gurmandelor telefoane moderne. Din păcate, nici una dintre aceste tehnologii-minune nu s-a concretizat până acum, dezvoltatorii lovindu-se de dificultăţi tehnologice sau financiare. Bateria uscată litiu-ion a celor de la Sakti3 promite însă să intre în producţie cel târziu anul viitor şi să ofere o putere dublă la un preţ de cinci ori mai mic, producătorul bucurându-se de ajutorul financiar al General Motors şi, mai nou, Dyson.

Compania Sakti3 a fost fondată în 2008 de către Ann Marie Sastry, fost profesor în cadrul Universităţii din Michigan şi deţinătoarea unui portofoliu de circa 70 de brevete, iar obiectul de activitate a fost punerea în practică a unei noi tehnologii de fabricaţie a bateriilor litiu-ion. În prezent, bateriile obişnuite litiu-ion folosesc un electrolit lichid fabricat din săruri de litiu şi diverşi solvenţi organici, însă bateria pusă la punct de către Sakti3 foloseşte un proces de fabricaţie asemănător celui utilizat pentru ecranele TFT şi înlocuieşte acest electrolit lichid cu unul solid.

Prin trecerea la acest proces de fabricaţie, bateria uscată litiu-ion a celor de la Sakti3 oferă o capacitate de stocare aproape dublă în comparaţie cu o baterie standard cu electrolit lichid: 1000W pe litru, faţă de cel mult 640W pe litru. Acest salt tehnologic va permite mărirea considerabilă a autonomiei echipamentelor electronice actuale sau va permite fabricarea unor echipamente mai mici cu aceeaşi autonomie ca în prezent, scalabilitatea tehnologiei permiţând implementări care merg de la compactele baterii pentru telefoane mobile până la masivele sisteme de alimentare ale automobilelor electrice.

Bateriile de la Sakti3 nu oferă însă doar o capacitate mai mare. Prin eliminarea electrolitului lichid, acestea vor avea o perioadă de viaţă mai lungă, vor elimina pericolul de explozie al modelelor actuale şi vor avea un impact mai mic asupra mediului. În plus, în cursul anului trecut, Ann Marie Sastry a afirmat că preţul de producţie va fi micşorat la o cincime din cel al bateriilor actuale litiu-ion în momentul în care noul produs va intra în producţia de masă.

Compania Sakti3 a primit deja finanţări din partea General Motors, a conglomeratului industrial japonez Itochu şi a unor fonduri de investiţii, ultimul pe lista partenerilor fiind compania britanică de electrocasnice Dyson. Conform The Guardian, contractul cu Dyson prevede acordarea drepturilor de comercializare şi implementare a noilor baterii, ceea ce ne sugerează că produsul celor de la Sakti3 se apropie încet de stadiul de producţie. În toamna anului trecut, Ann Marie Sastry a afirmat că noile baterii vor intra în producţie în cursul următorilor doi ani.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News