Procentul utilizatorilor din România care folosesc programe de tip adblock s-a dublat şi a ajuns la 30% pe desktop

Media utilizatorilor de programe de tip adblock, care fac invizibile majoritatea formatelor publicitare online, a crescut procentual cu peste 100%, de la 13,9 la 29,26% în ultimul an, conform studiului AdBlocking în România, realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB si BRAT.

 

În premieră, anul acesta a fost măsurată si folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1,36% pe telefon şi 2,11% pe tabletă.

 

Acest fapt duce media la 11,86%, un procent care încă situează România sub decât cifrele înregistrate în pieţele dezvoltate (de exemplu, în SUA procentul desktop este apropiat de cel înregistrat în România, 28,5% în varianta desktop, dar a atins deja 11% şi pe dispozitivele mobile).

 

La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT şi IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.

Specialiştii implicaţi în studiu transmit un semnal de alarmă de care industria de marketing şi comunicare digitală trebuie să ţină cont.

 

 

„Din 3.832 de respondenţi chestionaţi pentru acest studiu, 92,9% din utilizatori au susţinut că vor continua să folosească un ad-blocker în viitor. Această statistică confirmă că ad-blocking-ul nu este o problema trecătoare si că ne putem aştepta la o continuare a creşterii liniare atât în 2017 cât si în anii următori. Procentul mic înregistrat pe mobil e încurajator dar există ţări unde şi acesta a ajuns chiar peste 50%”, spune Aidan Joyce, CEO Oriel – companie specializată în soluţii de evitare a adblockingului şi partener tehnologic al studiului.

 

„Cred că este momentul oportun ca industria de publicitate online sa îşi unească forţele si să se concentreze pe interesul comun: transmiterea către utilizator a unui mesaj publicitar adecvat şi relevant în raport cu nevoile şi aşteptările sale, într-o manieră agreabilă şi atractivă”, spune Arina Ureche, director general BRAT.

 

„Întreaga industrie trebuie să se concentreze pe experienţe si pe performanţă, pe vehiculele cele mai potrivite, pe vârfurile tehnologiei şi pe creativitate. Agresivitatea în comunicare va fi mereu sancţionată de către utilizatori”, a comentat Ionuţ Oprea, preşedinte IAB România.

 

„Mesajul consumatorilor români de media digitală locală e clar: trebuie să trecem de la etapa urmăririi cu atenţie si îngrijorare a fenomenului la etapa acţiunilor concrete. Clienţii, agenţiile de media şi de creaţie şi producătorii de conţinut trebuie să se aşeze la aceeaşi masă, să facă front comun si să aplice măsuri clare pentru îmbunătăţirea standardelor calitative ale campaniilor”, consideră Dragoş Stanca (Think Digital Group), consultant media şi Adrian Moţîrlichie (TailWind), realizator al studiului.

 

Din ce domenii sunt site-urile cu cel mai mare procent de adblock, ce schimbări s-au produs faţă de anul trecut, care e portretul robot al utilizatorului, care sunt principalele motive pentru care românii instalează programe de blocare a publicităţii online, ce i-ar face să se răzgândească, precum si multe alte informaţii utile industriei de marcom digital găsiţi în studiul complet, care poate fi descărcat gratuit de la acest link.

 

închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat