Traficul publicitar generat de Android l-a depăşit pentru prima oară pe cel al platformei rivale iOS

23.04.2014
Traficul publicitar generat de Android l-a depăşit pentru prima oară pe cel al platformei rivale iOS

Chiar dacă vânzările de smartphone-uri Android le-au depăşit categoric pe cele iOS de foarte multă vreme iar tabletele Android au recuperat şi ele din handicap, utilizatorii Apple au fost dintotdeauna mult mai activi online, ceea ce a atras şi dezvoltatorii care monetizează afişările publicitare din site-uri sau aplicaţii. Conform unui raport recent, platforma iOS şi-a pierdut şi acest avantaj deoarece traficul generat de platforma rivală Android l-a depăşit pentru prima oară pe cel al eternului rival Apple.

Informaţia a fost dezvăluită de către Opera Mediaworks, una dintre cele mai mari reţele publicitare pentru platformele mobile şi subsidiara celebrei companii Opera. Conform datelor colectate în primul trimestru al acestui an, afişările publicitare pe telefoanele şi tabletele Android le-au depăşit pentru prima oară pe cele făcute de terminalele iOS, marcând astfel dominaţia Apple în acest domeniu. Deoarece aceste bannere sunt afişate atât în cadrul aplicaţiilor cât site-urilor, acest indicator este elocvent pentru analiza activităţilor online efectuate de utilizatori.

Conform Opera Mediaworks, terminalele Android şi-au adjudecat 42,8 procente din totalul traficului publicitar din reţeaua companiei, în creştere de la cele 37,7 procente înregistrate în ultimul trimestru al anului trecut. În acelaşi timp, ponderea platformei Apple a scăzut de la 43,4 procente la 38,2 procente. Conform Opera Mediaworks, creşterea ponderii Android s-a făcut în detrimentul platformelor Symbian şi BlackBerry OS, defuncta platformă software Nokia reuşind încă să se claseze pe un neaşteptat de ridicat loc patru.

Datele colectate de către companie înfăţişează şi alte aspecte interesante, cum ar fi de pildă ponderea producătorilor importanţi de telefoane Android. Astfel, Samsung îşi adjudecă partea leului cu cele 60 de procente, sud-coreenii fiind urmaţi de LG (11%), Motorola (5,7%), HTC (3,3%) şi ZTE (2,7%), în timp ce restul producătorilor de terminale Android trebuie să se mulţumească cu cele 11 procente rămase.

Chiar dacă platforma Android a depăşit-o pe cea iOS din punct de vedere al traficului publicitar generat, terminalele şi tabletele Apple încă rămân foarte atractive pentru dezvoltatori deoarece situaţia monetizării acestor anunţuri publicitare este complet diferită. Tabletele şi telefoanele Apple au generat 52,2 procente din totalul încasărilor, mult mai numeroşii utilizatori Android reuşind să-şi adjudece doar 33 de procente.

Reţeaua publicitară Opera Mediaworks cuprinde în acest moment peste 500 de milioane de utilizatori, 14.000 de site-uri şi aplicaţii şi generează 64 de miliarde de afişări pe lună.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News