YouTube a încheiat înţelegeri cu Sony şi Universal în vederea lansării unui serviciu de streaming de muzică

20.12.2017
YouTube a încheiat înţelegeri cu Sony şi Universal în vederea lansării unui serviciu de streaming de muzică

Platforma video online YouTube a încheiat înţelegeri pe termen lung cu companiile Sony Music Entertainment şi Universal Music Group în vederea lansării unui serviciu muzical pe bază de abonament, informează Mediafax.

La începutul lunii decembrie, Bloomberg scria că YouTube vrea să lanseze un serviciu muzical pe bază de abonament în luna martie a anului viitor, însă nu încheiase negocierile cu Sony Music Entertainment şi Universal Music Group.

Marţi, însă, Bloomberg a scris că ambele companii de producţie muzicală au încheiat cu platforma YouTube înţelegeri privind drepturile de autor şi difuzarea de muzică. În mai anul acesta, platforma video a încheiat o înţelegere similară, pe termen „mai scurt decât în mod obişnuit”, cu Warner Music Group, care era nemulţumită de politica anti-piraterie a YouTube.

Odată cu aceste noi înţelegeri încheiate, YouTube, parte a Google, poate să îşi canalizeze eforturile pentru a lansa un serviciu pe bază de abonament similar Spotify, care va oferi conţinut ce nu se va regăsi gratuit pe platforma online.

În general, YouTube nu s-a înţeles foarte bine cu industria muzicală, ai cărei reprezentanţi consideră că platforma nu are pusă la punct o politică anti-piraterie eficientă. Şi, în timp ce înţelegerea cu Warner a fost încheiată pe un termen mai scurt, pentru a permite producătorului muzical să aibă mai multe opţiuni în viitor, nu se cunosc detaliile legate de contractele încheiate cu Sony şi Universal.

Industria muzicală a cunoscut o creştere semnificativă în ultimii doi ani, datorită numărului din ce în ce mai mare de persoane care au optat pentru abonamente la platforme de streaming precum Spotify şi Apple Music.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult