Microsoft anunţă cerinţele finale de sistem pentru realitate virtuală pe Windows 10

08.12.2016
Microsoft anunţă cerinţele finale de sistem pentru realitate virtuală pe Windows 10

Microsoft a anunţat iniţiativa de realitate virtuală şi augmentată „Holographic” odată cu dezvăluirea următorarei actualizări majore pentru Windows 10, numită Creators Update, însă până acum aveam doar detalii limitate despre cerinţele de sistem pentru rularea de aplicaţii VR. Ei bine, Microsoft a lansat o listă oficială de condiţii pe care hardware-ul dintr-un PC trebuie să le îndeplinească pentru a folosi noile headset-uri VR produse de partenerii Microsoft.

Spre diferenţă de sistemele VR realizate pentru gaming, precum HTC Vive şi Oculus Rift, Microsoft Holographic va fi realizat pentru a rula pe majoritatea sistemelor echipate cu Windows 10. Procesorul minim recomandat este un Intel Core i5 Mobile, fiind sugerat modelul 7200U (Kaby Lake) dual-core cu Hyperthreading, însă se pare că şi alte procesoare din generaţii mai vechi vor fi de ajuns atât timp cât oferă performanţă similară.

La capitolul GPU se pare că un Intel HD Graphics 620 (GT2) este de ajuns, acesta fiind integrat chiar în procesorul i5 recomandat. Astfel, cam orice laptop ar putea rula aplicaţiile VR de pe platforma Holographic, iar computerele cu GPU dedicat, vor fi cu mult peste aceste cerinţe, atât timp cât cipul este compatibil cu API-ul DirectX 12.

Restul de specificaţii tehnice sunt ceva mai specifice, însă deloc exagerate. Este nevoie de un minimum de 8 GB memorie RAM, însă pentru sistemele cu GPU integrat este necesară instalarea acesteia în regim dual-channel. Port-ul HDMI trebuie să fie compatibil cu standardul HDMI 1.4 care să poată afişa rezoluţai 2880 x 1440 la 60 Hz, însă este recomandat un port HDMI 2.0 sau DisplayPort 1.3 cu output 2880 x 1440 la 90 Hz.

Nu în ultimul rând, este necesară măcar o mufă USB 3.0 Type-A sau un USB 3.1 cu mufă Type-C cu capabilităţi DisplayPort Alternate Mode, probabil pentru a ataşa headset-uri care vin doar cu o singură mufă USB Type-C, fără a fi nevoie şi de conectarea la un port HDMI. Accesoriile extra precum controllere-le vor necesita Bluetooth 4.0, o componentă standard pe majoritatea laptop-urilor.

Prima şansă de a testa Microsoft Holographic va fi în cadrul Game Developers Conference 2017, care va avea loc în luna februarie, unde compania va oferi dezvoltatorilor de jocuri şi aplicaţii primele headset-uri. 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult