Navon N660 - iGO Primo pe un sistem de navigaţie de 5”

Sistemele de navigaţie prin GPS au cunoscut în ultima perioadă o evoluţie interersantă, producătorii venind cu o mulţime de funcţii adiţionale. De la vitezometru digital şi statistici de viteză, până la convertor de unităţi de măsură şi chiar jocuri, toate acestea ar trebui să alunge monotonia la care-i duce cu gândul pe mulţi un sistem de navigaţie. Navon N660 face parte din această nouă generaţie de sisteme de navigaţie şi a ajuns pe piaţa românească dotat cu proaspăta aplicaţie iGO Primo.

Navon N660 - sistem de navigaţie cu iGO Primo

Ecran de 5" şi un design minimalist

Sistemele de navigaţie sunt printre puţinele gadgeturi care nu prea au nevoie de o rezoluţie mai înaltă. La distanţa la care sunt amplasate faţă de utilizatori, 480x272 de pixeli sunt suficienţi chiar şi pe diagonala de 5". Navon N660 este animat de procesoul SiRF Atlas IV ce rulează la 500 MHz. Memoria RAM este 128 MB, iar cea internă de 4 GB. În plus, el vine cu un card microSD de 2 GB în pachet. Sistemul suportă carduri microSDHC cu capacitate maximă de 8 GB. Toţi conectorii se găsesc pe latura stângă. Deasupra slot-ului pentru carduri avem mufa pentru căşti şi cea pentru antena TMC, iar sub el se găseşte portul miniUSB pentru alimentare şi conectare la calculator.

Navon N660, cu baterie integrată Li-polimer de 1.600 mAh

Pe faţa lui Navon N660 nu se găseşte niciun buton sau LED. Butonul de pornire a fost amplasat pe latura superioară, iar LED-ul de stare, lângă conectori, pentru a nu distrage atenţia şoferului pe timp de noapte. Pe spatele aparatului găsim difuzorul, un buton de reset şi stilusul într-un colţ. Sistemul de prindere este solid şi am apreciat că braţul ajustabil este fixat cu mecanism de tip nucă. El permite astfel orientarea foarte uşoară a aparatului în direcţia dorită, în comparaţie cu sisteme de prindere cu doar două grade de libertate. În pachet se găsesc alimentator clasic pentru maşină şi un cablu miniUSB. Pentru cei interesaţi, dimensiunile aparatului sunt 130x88x10 mm, iar greutatea sa este de 188 g.

Navon N660 - un aparat subţire

Am avut o singură problemă cu ecranul sistemului de navigaţie. Dacă Navon N660 se află în bătaia directă a razelor solare, informaţia de pe ecran nu mai este aşa de uşor vizibilă. Iluminarea poate fi modificată foarte uşor din meniul rapid, despre care vom vorbi puţin mai jos, însă chiar şi la setarea maximă ecranul este afectat. Problema nu este majoră, însă într-o zi însorită, în funcţie de direcţia de deplasare, este posibil să fiţi puţin deranjaţi de ea.

iGO Primo - harta

iGO Primo şi nu iGO 8

Deşi pe cutia produsului avem o imagine cu Navon N660 rulând soft-ul iGO 8, el este livrat cu iGO Primo. Această aplicaţie poate fi considerată un upgrade semnificativ al lui iGO Amigo. Aspectul hărţii nu diferă foarte foarte mult, însă acum informaţiile despre distanţă, timp şi ora sosirii au fost mutate în partea dreptă. De asemenea, a apărut un meniu în partea dreaptă sus cu setări rapide pentru hartă, traseu şi volumul indicaţiilor vocale. El se dovedeşte foarte util deoarece scurtează mult timpul de acces pentru setări esenţiale. Evident, nu recomandăm accesarea lui decât în parcare sau la semafor.

iGO Primo - meniul rapid

La fel ca în cazul lui iGO Amigo, producătorul soft-ului nu este de părere că afişarea vitezei de deplasare este importantă atunci când o rută este setată. Ea poate fi însă afişată atunci când nu a fost stabilită o destinaţie. Aşa cum am mai spus, acesta nu este neapărat o problemă, dar vitezometrul unui autovehicul obişnuit poate afişa între 3 şi 7 km/h diferenţă faţă de cel al sistemului de navigaţie. Sunt sigur că unii utilizatori şi-ar fi dorit precizia oferită de modulul GPS al lui Navon N660. Clădirile 3D sunt vizibile pe harta pe care am avut-o încărcată în memorie, furnizată de NavNGo şi Navteq. Ea acoperă 42 de ţări din Europa. Update-urile sunt disponibile pe site-ul Naviextras.com.

iGO Primo - stabilirea traseului

La drum, Navon N660 a fost un partener de încredere, afişând destul de precis poziţia pe stradă sau în intersecţii. La viteze mari, harta în modul 3D este depărtată automat pentru a avea o privire mai de ansamblu a drumului. La intrarea într-o intersecţie sau când automobilul încetineşte, harta este mărită în zona sa pentru a spori precizia localizării. Timpii de calculare şi recalculare ai traseului sunt destul de mici pentru a afecta utilizarea curentă. iGO Primo se laudă cu posibilitatea de-a calcula rute inteligente, ţinând cont de ziua săptămânii şi ora din zi.

iGO Primo - meniul principal (1)

Multe facilităţi cu adevărat utile

Să presupunem că nu deţineţi un autovehicul cu computer de bord performant sau nu sunteţi mulţumit de precizia sa, mai ales atunci când vine vorba de consumul de carburant. Navon N660 vă poate ajuta mult în această privinţă. În timpul unei călătorii lungi veţi putea calcula consumul introducând distanţele şi cantitatea de combustibil folosită. De asemenea, aveţi posibilitatea să accesaţi un istoric al traseului cu informaţii precum viteza medie, timpul efectiv în care aţi condus, timpul în care aţi fost staţionar, viteza maximă şi altele.

iGO Primo - meniul principal (2)

Poate că nu este un amănunt interesant pentru prea mulţi utilizatori, însă acest sistem de navigaţi Navon vă permite să faceţi instantaneu conversia între consumul l/100 km şi MPG (mile per galon). Printre alte funcţii care se află la dispoziţia utilizatorilor în meniul Mai multe se numără convertorul de unităţi de măsură şi de măsuri de îmbrăcăminte, un calculator şi orele pentru răsărit şi apus în locul în care vă aflaţi, în ziua respectivă. Lista punctelor de interes a fost actualizată şi mărită în comparaţie cu modelele testate anterior.

iGO Primo - detalii despre călătorie

Suport multimedia

La acest capitol nu trebuie să vă aşteptaţi la prea multe din partea unui sistem de navigaţie, însă Navon N660 ofer un suport cel puţin decent. Fişierele multimedia de pe card pot fi accesate atât în soft-ul iGO Primo, cât şi în interfaţa grafică aplicată de producător peste sistemul de operare Windows CE 6.0. Extensiile suportate sunt JPG, BMP, PNG şi GIF pentru imagini şi MP3 pentru fişiere audio.

Navon N660 - nu am avut nimic de reproşat sistemului de fixare

Dacă aveţi o intrare line-in la sistemul audio al autovehiculului, veţi putea folosit Navon N660 pe post de MP3 player, chiar şi în timp ce conduceţi. O altă funcţie oferită de aparat este cea de ebook reader. Bateria integrată a lui N660 are 1.600 mAh şi conform producătorului ar trebui să ofere o autonomie de 4 ore. Ea se poate dovedi folositoare şi atunci când utilizatorul este pieton şi vizitează un centru istoric al unui oraş.

Concluzie

Navon N660 poate fi considerat unul din cele mai avansate sisteme de navigaţie de pe piaţă. Nu are meniurile sofisticate ale lui Mio Spirit şi nici ecranul capacitiv, însă este posibil ca majoritatea utilizatorilor să fie mai mult decât mulţumiţi cu ceea ce oferă. Numărul funcţiilor adiţionale cu adevărat utile este foarte mare şi se pare că preţul a crescut proporţional. Cu harta europei, Navon N660 poate fi achiziţionat la un preţ 1.070 de lei de la magazinul online Falcon.ro.

Navon N660 - puţin cam scump, dar cu multe facilităţi

Plusuri şi minusuri:

[+] soft de navigaţie performant
[+] accesul rapid la setări esenţiale
[+] multe facilităţi foarte utile
[-] ecranul nu se comportă foarte bine în lumină puternică
[-] preţul puţin cam mare

închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat