Administratorii Facebook Groups pot publica conţinut premium, accesibil pe bază de abonament

21.06.2018
Administratorii Facebook Groups pot publica conţinut premium, accesibil pe bază de abonament

După lansarea unui serviciu de streaming video care să poată rivaliza gigantul YouTube, Facebook încearcă să creeze o nouă metodă pentru a monetiza conţinutul de pe reţeaua de socializare, exclusivă grupurilor. Administratorii de grupuri de Facebook vor putea realiza secţiuni „premium” unde vor putea fi publicate articole şi materiale exclusive la care utilizatorii vor putea avea acces doar prin plata unui abonament lunar.

Se pare că această metodă de monetizare este un răspuns la practici pe care anumite grupuri de Facebook le practică deja, acestea folosind sisteme proprii de transfer de bani şi monitorizare a membrilor. Astfel, prin posibilitatea de a plăti prin intermediul Facebook, administratorii grupurilor pot păstra întreaga comunitate într-un singur loc, fără a fi nevoiţi să deschidă un grup separat pentru „plătitori”. Conţinutul din spatele abonamentului este disponibil într-un tab separat în interfaţa grupului, doar cei cu abonament putând accesa această nouă „zonă”.

Momentan doar anumite grupuri alese de Facebook vor avea acces la monetizarea conţinutului publicat, abonamentul lunar putând fi stabilit pentru o sumă între 5 şi 30 dolari americani (probabil că 5-30 euro în Europa). Plata se face exclusiv prin intermediul aplicaţiilor de mobil de iOS sau Android, iar Apple şi Google păstrează între 15 şi 30% din costul aboamentului, în funcţie de durata abonamentului (lunar sau anual). Facebook nu primeşte momentan o parte din aceste sume, însă ar putea să înceapă să taxeze în viitor aceste abonamente.

Platforma Facebook Groups are în acest moment peste 1 miliard de utilizatori activi. Întrucât experimentul care afişa reclame în grupuri a fost oprit în urmă cu doi ani şi n-a ajuns niciodată în grupurile publice, era doar o chestiune de timp până când Facebook găsea o metodă de a monetiza această funcţionalitate, chiar dacă momentan nu face bani direct din aceasta.

 

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult