Apple promite (din nou) că va rezolva în curând problemele reţelei iMessage

23.05.2014
Apple promite (din nou) că va rezolva în curând problemele reţelei iMessage

Lansată în luna octombrie 2011, împreună cu versiunea 5.0 a sistemului de operare iOS, reţeaua de mesagerie iMessage a fost problematică de la bun început pentru Apple. O alternativă facilă, gratuită, securizată şi bine integrată pentru trimiterea de mesaje complexe, iMessage încă suferă din cauza unor probleme de implementare, unele dintre acestea fiind suficient de deranjante pentru a se solda cu un proces, însă Apple promite că va rezolva definitiv această problemă.

Pentru cei nefamiliarizaţi cu platforma Apple, iMessage este o reţea de mesagerie instantanee care permite trimiterea mesajelor text, contactelor din agendă, documentelor, pozelor sau fişierelor video prin intermediul conexiunilor de date sau Wi-Fi. Integrat în cadrul aplicaţiei de mesagerie, serviciu face în mod automat trecerea de la mesajele SMS/MMS la cele native iMessage atunci când detectează un alt utilizator iOS la celălalt capăt, oferind astfel o cale gratuită de comunicare.

iMessage a fost însă o sursă de probleme pentru Apple încă din decembrie 2011. Deoarece serviciul este asociat cu identificatorul hardware al fiecărui telefon în parte, unii utilizatori, care au schimbat telefoanele sau tabletele Apple, au constatat că mesajele destinate lor ajung şi pe vechile terminale deoarece nu au dezactivat iMessage înainte de înstrăinarea lor. Apple nu a fost de prea mare ajutor atunci şi nu a găsit o metodă universală de rezolvare care să nu necesite intervenţia utilizatorului, iar de-a lungul timpului a ieşit la iveală o altă deficienţă gravă.

La fel ca în cazul anterior, utilizatorii care nu dezactivează în prealabil iMessage înainte de a trece la un telefon mobil nou care foloseşte o altă platformă software se pot lovi de situaţia în care mesajele trimise de persoanele cu iPhone nu mai ajuns la destinaţie. Deoarece iMessage foloseşte atât numerele de telefon cât şi adresele de email pentru contacte, serviciul nu este capabil să sesizeze că destinatarul nu mai foloseşte un terminal Apple, şi încearcă să trimită mesajele sub forma nativă iMessage în locul unui SMS, aşa cum ar fi cazul.

Din acest motiv, mesajele trimise de un utilizator iPhone către un fost utilizator iPhone nu vor ajunge la destinaţie sub forma unui SMS, ci se vor ajunge pe serverele Apple, acolo unde nimeni nu le mai citeşte. Pentru ca situaţia să fie şi mai gravă, unii utilizatori s-au lovit de această ultimă problemă chiar dacă au fost conştiincioşi şi au dezactivat iMessage înainte de a schimba telefonul.

Într-un final, Apple a admis că are probleme şi a confirmat că o pregăteşte o rezolvare. Conform unei declaraţii oficiale, compania a rezolvat deja câteva deficienţe găsite în componenta centrală a serviciului, iar utilizatorii vor primi o actualizare software care va completa problema şi la nivelul clienţilor. Compania nu a dezvăluit când vom beneficia de o actualizare software pe terminalele Apple, însă probabil că este vorba de actualizarea iOS 7.1.2, care este deja testată intern.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News