Steve Ballmer critică ecosistemele Android şi iOS – e puţin gelos

15.11.2012
Steve Ballmer critică ecosistemele Android şi iOS - e puţin gelos

Într-un interviu realizat de curând, Steve Ballmer, CEO-ul Microsoft, a făcut din nou o serie de afirmaţii controversate legate de sistemele de operare mobile. În opinia sa, Android este un sistem „sălbatic”, „necontrolat” şi predispus la infectări cu programe de tip malware. De asemenea, iOS vine cu aplicaţii scumpe şi este „foarte controlat” de Apple. Problema de aici nu este că afirmaţiile acestea ar fi false, ci că Windows Phone nu reuşeşte să concureze serios cu cele două sisteme de operare din top.

Steve Ballmer - CEO al Microsoft

Nu înţeleg ce vede Steve Ballmer sălbatic la Android, însă în sălbăticia sa, sistemul de operare are un magazin oficial cu 700.000 de aplicaţii. În vara acestui an, Windows Phone Marketplace se lăuda cu 100.000 de aplicaţii. Cifra nu este rea, însă poate reflecta interesul scăzut al dezvoltatorilor. Când dezvolţi o aplicaţie pentru Android şi iOS, acoperi mai bine de 90% din piaţă. De ce te-ai mai deranja şi de mult ori deranjul este important, să mai faci o versiune pentru Windows Phone?

Din anumite puncte de vedere, magazinul de aplicaţii Google Play poate fi considerat necontrolat. Din păcate, Microsoft, la fel ca şi Apple, cad în cealaltă extremă. Controlul foarte strict al aplicaţiilor publicate poate fi folosit pe post de armă împotriva dezvoltatorilor sau a concurenţei. Te bucuri când ştii că aplicaţiile au fost rulate în prealabil şi fac doar ce-ar trebui să facă. Pe de altă parte, lista de reguli impusă chiar de Apple pentru aplicaţii le permite să refuze unele titluri, uneori în condiţii controversate.

Nokia Lumia 920 - telefon de top cu Windows Phone 8

Cât despre infectările cu malware, Steve are dreptate, însă parţial. Au fost câteva probleme confirmate în acest sens, însă au afectat un număr redus de utilizatori. Microsoft arată însă cu degetul o problemă mică din ograda vecină, în condiţiile în care în ograda lor, Windows pentru PC se luptă din greu cu ea.

Ballmer acuză Apple că are App Store-ul foarte controlat. Sunt sigur că un angajat Microsoft va fi în stare să-mi spună diferenţele de fineţe între procesul de validare de la Apple şi cel al angajatorului său. Din afară, ele par la fel de stricte. Cât despre preţul aplicaţiilor, cele minime din App Store sunt similare cu cele din Marketplace, iar procentul din vânzări care se duce la producătorul sistemului de operare este acelaşi.

Steve Ballmer este CEO la Microsoft şi încă unul controversat, aşa încât afirmaţiile sale n-ar trebui să mire pe nimeni. Pe de altă parte, este posibil ca unii cititori, cu infromaţii mai puţine în domeniu, să le ia de bune. Windows Phone nu este un sistem de operare rău. Din contră, Windows Phone 8 arată bine, este rapid şi a redus handicapul la nivel de facilităţi pe care-l avea versiunile anterioare faţă de Android şi iOS. Una din problemele sale este lipsa terminalelor din segmentul entry level. Când telefoanele Nokia şi HTC vin la preţuri similare cu modele de top sau mainstream cu Android, cei mai mulţi preferă sistemul de operare de la Google. Sau iOS.

HTC Windows Phone 8X - îţi spune de la început ce sistem rulează

Înţeleg că Steve Ballmer este gelos pe Android şi iOS. Cota de piaţă a sistemelor de operare Windows în Q3 2012 a fost de 2,4%. Aici sunt incluse şi modele ce rulează anticul Windows Mobile. Până şi vânzările telefoanelor cu Symbian sau Bada OS au fost mai bune, în condiţiile în care acestea sunt considerate sisteme de operare moarte. Sper ca noul val de terminale cu Windows Phone 8 să schimbe această situaţie. Diversitatea nu strică deloc pe această piaţă şi utilizatorul de rând are de câştigat din ea.