Steve Jobs către cei care au probleme cu iPhone 4: daţi-vă-n pana mea!

Steve Jobs este sufletul, mintea şi orice alte organe mai are Apple. Fără el, Apple nu ar fi compania puternică de azi. Fără el, Apple ar fi o firmă anonimă sau una care ar fi dat de mult faliment. Este adevărat, pe de altă parte, că şi Jobs fără Apple nu ar însemna mare lucru.

Steve Jobs este dictatorul de la Apple. Este cel care controlează totul de la portar la designeri. Fără el, nu mişcă nimic în cadrul companiei. Dictatura lui are două efecte. Pe de o parte, are cele mai mari merite pentru situaţia foarte bună a companiei din ziua de azi. Pe de altă parte, dictatura lui se întinde dincolo de zidurile companiei. Mult timp după ce produsele Apple au ajuns în posesia cumpărătorilor, acestea se supun regulilor impuse de dictator.

Steve Jobs ştie două şi bune: produsele Apple sunt extraordinare şi mirifice iar când apar probleme este vina utilizatorilor.

iPhone 4 are mai multe probleme: cu ecranul, cu camera foto, cu semnalul etc. Dar nu faptul că are aceste probleme este deranjant, ci atitudinea şefului Apple.

Problema

iPhone 4 are antenele wireless plasate pe marginea metalică ce înconjoară telefonul. Această margine metalică este compusă din două părţi care se întâlnesc în colţul din stânga jos. Când utilizatorul ţine mâna în colţul din stânga jos, semnalul scade drastic ajungând chiar să se întrerupă convorbirea.

iPhone 4 antenna

Cu alte cuvinte, de vină este "the brilliant design", aşa cum l-a caracterizat Steve Jobs.

Rezolvarea

Se pare că nu toate exemplarele de iPhone 4 suferă de această problemă. Însă, sunt afectate foarte multe, motiv suficient pentru a curge cu plângeri din partea posesorilor.

La toate aceste plângeri, răspunsul lui Steve Jobs a fost: nu-l mai ţineţi aşa.

Aţi priceput? Voi sunteţi de vină de pierderea semnalului pentru că ţineţi iPhone-ul aşa cum trebuie ţinut un telefon. Apple nu are nicio vină, iar iPhone este un produs magic. Cine sunteţi voi să spuneţi altceva?

Atitudinea

iPhone nu este nici primul şi nici ultimul telefon care are probleme cu recepţia. Nu este magic, este doar un gadget deosebit, din multe puncte de vedere şi în multe sensuri.

Modul în care Steve Jobs găseşte de cuviinţă să le răspundă cumpărătorilor, unii dintre ei adevăraţi fanatici care stau la coadă cu zile bune înainte de lansare, este halucinant. Cu alte cuvinte, Jobs le răspunde acestora: daţi-vă-n pana mea că nu e vina noastră.

Credeţi că cei de la Apple nu au ştiu de problema asta înainte să lanseze iPhone 4? Ba au ştiut foarte bine, doar că nu au spus. Până şi la prezentarea oficială făcută de Steve Jobs, în mai puţină carne şi mai multe oase, a rămas fără semnal.

Dar ce marketing ar fi fost acela, dacă Steve Jobs ar fi spus înainte de lansare: "să ştiţi că s-ar putea să aveţi probleme cu semnalul. Designul este magic, dar recepţia e proastă".

O fi oare atât de greu să recunoşti că ai greşit? Ce dăunează mai mult imaginii Apple: o greşeală de construcţie sau desconsiderarea clienţilor?

Atitudini de acest gen ţin departe de Apple mulţi alţi potenţiali clienţi. Dacă Apple ar avea o atitudine "mai deschisă" şi, per a contrario, mai puţin limitativă, sunt convins că s-ar bucura de un succes mult mai mare.

În schimb, Apple ţine morţiş să le impună utilizatorilor reguli mai mult sau mai puţin logice. Se ajunge astfel în situaţia în care, fără să-şi dea seamă, utilizatorul nu mai foloseşte un produs Apple aşa cum doreşte el, ci aşa cum vrea Steve Jobs. Iar când apar probleme, acestea nu sunt vina Apple, ci a utilizatorului.

închide
Pasionat de gadgeturi? Şi noi!
Vrei să primeşti primul cele mai noi ştiri despre gadgeturile care îţi îmbunătăţesc viaţa zilnic?
Abonează-te la newsletter-ul Go4it şi fii sigur că eşti la curent cu tot ce e nou în IT&C.
Nu uita să-ţi verifici adresa de e-mail şi să confirmi abonarea printr-un click pe link-ul din mail-ul primit .
Sunt deja abonat