Samsung se pregăteşte pentru era post-smartphone şi se va concentra pe profit

21.06.2016
Samsung se pregăteşte pentru era post-smartphone şi se va concentra pe profit
Smartphone-ul a fost, după lansarea iPhone în 2007, cel mai important lucru în domeniul tehnologic. Dar, după nouă ani de creştere accentuată, piaţa globală s-a maturizat, iar telefoanele inteligente nu mai reprezintă un vector important de creştere pentru marile companii. De aceea Samsung, liderul mondial pe această piaţă, se pregăteşte pentru era „post-smartphone”. 
 
Citeşte şi: Galaxy Note 7 ar putea fi lansat exclusiv în versiune „edge”, Samsung renunţând la modelul cu ecran plat
 
De acum încolo gigantul sud-coreean nu se va mai concentra în primul rând pe volumul livrărilor, ci pe creşterea profitului pe segmentul de smartphone-uri, potrivit presei din ţara-mamă. Asta nu înseamnă, însă, că Samsung Electronics va ceda prima poziţie pe piaţă. Ţinta anuală pentru livrările de smartphone-uri va fi menţinută la un nivel foarte ridicat, în jur de 400 milioane de unităţi pe an. Potrivit firmei de cercetare a pieţei IDC, Samsung a livrat în 2015 aproape 325 milioane de smartphone-uri, în creştere cu 2,1% comparativ cu 2014. 
 
 
Ca rezultat al noii strategii, Samsung se aşteaptă ca în următorul trimestru fiscal marja de profit să ajungă la 17%, faţă de 15,8% în trimestrul anterior. Prin comparaţie, marja de profit înregistrată de Apple în primele trei luni ale acestui an a fost de peste 35%. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult