Anul în care BMW crede că jumătate din mașinile vândute vor fi electrice

22.04.2021
Anul în care BMW crede că jumătate din mașinile vândute vor fi electrice
Foto: BMW

Christopher Wehner, managing director pentru Asia în cadrul BMW Group, crede că în 2030 jumătate din mașinile vândute de compania germană la nivel global vor fi electrice.

În unele zone ale lumii, precum Asia, tranziția spre automobile electrice va fi mai lentă. Potrivit lui Wehner sunt țări, precum Bangladesh, în care oamenii abia acum fac tranziția de la un scuter la un automobil cu motor cu ardere internă.

Christopher Wehner (Foto: captură de ecran)

La fel ca și alte companii germane, precum Volkswagen și Mercedes-Benz, BMW a făcut pași importanți în direcția automobilelor electrice. Compania a lansat deja modelul BMW iX, un SUV integral electric care concurează de la egal la egal cu vehiculele similare din oferta Tesla, liderul pieței.

Citește și: Comparație între cele mai atractive SUV-uri electrice: BMW iX vs Tesla Model Y

Livrările noului model BMW vor începe în ultimele trei luni ale acestui an.

BMW și alți constructori vor beneficia de măsurile anunțate de multe țări

Revoluția mașinilor electrice este susținută de planurile ambițioase ale unor guverne în lupta cu schimbările climatice. În 2020, dar și înainte, mai multe țări au anunțat planuri prin care doresc să devină neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.

Printre măsuri se numără și interzicerea comercializării de vehicule cu motoare tradiționale. Cel mai repede, acestea vor fi eliminate de pe piață în Norvegia, în 2025.

În SUA, președintele american Joe Biden a anunțat că va înlocui toată flota de vehicule federale cu modele electrice, urmând exemplul guvernului din Noua Zeelandă, care a adoptat o măsură similară.

Sursa: Bloomberg

CITEȘTE ȘI:

Încă o marcă auto germană de lux a anunțat că nu mai dezvoltă noi motoare diesel și pe benzină

Trecerea la vehicule electrice va reduce semnificativ costurile pentru companiile de transporturi

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult