Un nou startup vrea să facă dronele subacvatice la fel de populare ca cele care zboară

27.06.2016
Dacă pe uscat sunt foarte puţine zone care nu au fost explorate amănunţit, nu acelaşi lucru se poate spune despre lumea vastă a oceanulor, neexplorată în proporţie de 95%. Asta deoarece echipamentele necesare pentru explorarea adâncurilor sunt scumpe şi accesibile pentru cei care au fondurile necesare, precum Bob Ballard, omul care a descoperit epavele Titanicului şi cuirasatului Bismark. 
 
Citeşte şi: Dronă vs maşină de curse. Cine câştigă? [VIDEO]
 
Acest lucru s-ar putea schimba în curând. Doi tineri ingineri, Eric Stackpole şi David Lang, au lansat un startup, numit OpenROV, care construieşte drone subacvatice. Ei speră ca aceste dispozitive să devină într-o bună zi la fel de populare ca cele care zboară. 
 
OpenROV produce în acest moment submersibilul Trident (nu are legătură cu clasele de submarine cu acelaşi nume care transportă rachete balistice). Până acum, firma a vândut peste 3.000 de unităţi. Trident, care are o greutate de 2,9 kg, se poate scufunda la o adâncime maximă de 100 m la o viteză maximă de 2 m/s şi este controlat prin aplicaţii disponibile pentru smartphone-uri şi tablete. Autonomia bateriei este de aproximativ trei ore, iar preţul este de 1.300 de dolari. 
 
 
Noul model Trident, care va debuta pe piaţă în toamnă, va costa 1.500 de dolari şi va fi mai rapid (4m/s), echipat cu cameră de înaltă rezoluţie şi un sistem de faruri la fel de puternice ca cele de pe automobile. 
 
Echipa OpenROV speră să reducă în timp costurile acestor drone subacvatice, astfel încât ele să fie accesibile pentru un număr cât mai mare de oameni. Firma a deschis şi o platformă online, numită OpenExplorer, pe care pasionaţii de explorarea mărilor, oceanelor şi lacurilor pot partaja experienţele şi descoperirile lor. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult