Urinal Ad

30.10.2007
Urinal Ad

Pe baza de jet

Cum sa nu te impresioneze gadget-ul plasat fix in pisoar care, de indata ce-ti simte jetul, afiseaza automat o halba cu bere si iti porunceste printr-un difuzor: „Cumpara berea X sau te omoram!". Asemenea idei au fost puse in practica in Noua Zeelanda pentru promovarea unor marci de bauturi de catre compania Innovative Solutions Oceania.

De pilda, Wizmark – un minipanou publicitar (un gadget din plastic, in diverse forme de prezentare), rezistent la umezeala, care se monteaza in pisoar, in dreptul ochilor atintiti spre locul usurarii. In functie de dorintele beneficiarului, micul panou este electronic sau nu, poate avea leduri si/sau difuzoare integrate, pentru ca mesajul sa fie mai penetrant.

In cea mai slaba „configu­ratie", Lenticular Flip, gadget-ul Wizmark consta dintr-un plastic special in spatele caruia se afla o imagine cu mesajele de promovare.

Varianta Electronic Display are „ecran" de 3,5 inci, adica sase sau mai multe leduri puternice ce lumineaza intermitent in jurul imaginii produsului promovat ca sa-ti atraga la sigur atentia, oricat de multa bere ai fi baut. Avand senzori de prezenta, se activeaza in momentul in care intri in toaleta ori doar cand incepi treaba pentru care ai intrat acolo.

Cel mai complet Wizmark, Voice Messages, include si difuzor. Pe langa efectele de lumina generate de leduri, te asalteaza sunete ciudate ori cu un mesaj audio preinregistrat.

Urina mai calda, imagini mai pline de culoare

Si un alt produs spectaculos al australienilor: HAUB (Heat Activated Urinal Billboards). Vorbim despre abtibilduri cu cerneala invizibila plasate strategic in interiorul pisoarului, intr-un colt (studiile arata ca 8 din 10 barbati prefera coltul, nicidecum centrul).

Abtibildele asteapta sa fie umezite cu lichidul acela fierbinte ca sa afiseze o imagine color de calitate (cu produsul promovat) si redevin invizibile imediat dupa spalarea automata a pisoarului cu apa rece. Durata de viata a unui asemenea abtibild este de 3-6 luni. Convenabil, nu? www.isoceania.com.au

Miros de biscuiti cu ciocolata. Gratis!

Dar sa iesim din toaleta, pentru ca am stat destul. Anul trecut, in cateva statii de autobuz din San Francisco au fost montate niste panouri publicitare cu miros de prajituri cu ciocolata… inca fierbinti. In fapt, panourile respective erau impregnate cu uleiuri volatile ce emanau respectivul parfum (creatorii numesc asta „tehnologie MagniScent"). Culmea, pe fatada panourilor se zarea o cana cu lapte si mesajul „Got Milk?". Reclama se facea pentru o marca de lapte, pe principiul ca nu bei lichidul cu pricina fara sa adaugi la meniu si un biscuit, cereale, o prajitura.

Este probabil una dintre primele campanii de outdoor advertising de acest fel (in reviste am mai vazut), cel putin din Statele Unite, fiind pusa pe roate de Arcade Marketing pentru California Milk Processor Board. Pretul unui panou este de numai 30 USD, iar mirosul emanat dureaza cel putin o saptamana.

Unii s-au aratat placut impresionati de idee. Altii, nu: criticii s-au plans de faptul ca asemenea metode de advertising aduc ofensa celor fara locuinte, deoarece multi dintre ei nu-si permit sa-si cumpere dulciuri. Outdoor advertisingul conceput de Arcade Marketing a incetat dupa cateva zile, dar din alt motiv.

Compania locala de transport in comun a interzis panourile mirositoare din statiile de autobuz sub presiunea unor activisti ce-si faceau griji legate de efectele negative asupra celor cu hipersensibilitate la substante chimice sau mirosuri. www.gotmilk.com; http://au.news.yahoo.com

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News