Samsung este liderul pieţei de smartphone-uri, dar un producător chinez vine puternic din urmă. Nu este vorba de Huawei

02.12.2019
Samsung este liderul pieţei de smartphone-uri, dar un producător chinez vine puternic din urmă. Nu este vorba de Huawei

Counterpoint Research a publicat estimările sale de vânzări pentru piaţa de smartphone-uri în trimestrul al treilea din 2019. Clasamentul producătorilor rămâne în mare parte neschimbat, cu Samsung pe locul întâi, Huawei pe locul al doilea şi Apple pe locul 3, însă cu cote de piaţă cel puţin interesante, având în vedere climatul actual al pieţei. De asemenea, este interesant să vedem alte branduri care vin din urmă şi care ameninţă serios poziţia Apple în top 3.

Samsung, liderul pieţei de smartphone-uri de foarte mulţi ani se menţine constant în piaţă cu o cotă de 21% din totalul smartphone-urilor vândute la nivel mondial. Compania a deţinut 21% din piaţă pe întregul an 2019. Cu 78,2 milioane de smartphone-uri livrate în trimestrul al treilea, va fi greu pentru alte companii, precum Huawei să atenteze la locul întâi în top, cel puţin fără telefoane echipate cu Android de la Google.

Cu toate acestea, Huawei a livrat în trimestrul al treilea 66,8 milioane de unităţi de smartphone-uri în aceeaşi perioadă, o creştere semnificativă faţă de cele 52 milioane din aceeaşi perioadă a anului trecut. Huawei deţine în acest moment 18% din piaţă. Vânzările includ şi unităţile vândute sub brandul Honor.

În cele din urmă, Apple are 12% din piaţa globală de smartphone-uri, cu 44,8 milioane de unităţi vândute în trimestrul al treilea din 2019. Această cifră este mai mică decât cea de anul trecut, când Apple deţinea tot 12% din piaţă, dar cu 46,9 milioane de unităţi vândute. Totuşi, compania a înregistrat o creştere faţă de trimestrul al doilea, în care a vândut doar 36,5 milioane de unităţi.

În urma Apple vin trei companii din China, Oppo, Xiaomi şi vivo, fiecare cu peste 31 de milioane de unităţi vândute în trimestrul al treilea, la egalitate de 8% din piaţa de smartphone-uri din lume. Un nume nou în acest top este imediat sub vivo, brandul secundar de la Oppo, Realme, care a crescut de 10 ori din T3 2018 până în prezent, cu vânzări de 10 milioane de unităţi în T3 2019 şi 3X din piaţă.

Mai este un aspect interesant de luat în calcul: BBK Group, compania care deţine Oppo, Vivo, Realme şi OnePlus, a atins o cotă de piaţă totală de 20%, urmând ca în viitor să ajungă numărul unu în lume ca grup. Dacă ar fi să calculăm astfel clasamentul, Huawei ar fi devansat undeva pe locul al treilea, iar Apple pe cel de-al Patrulea. Singurul alt producător destul de mare care să apară într-un clasament ar rămâne astfel Xiaomi.

Toţi ceilalţi producători reprezintă doar 21% din piaţă, cu o pondere similară cu cea pe care o deţine Samsung şi în jur de 84,7 milioane de unităţi de smartphone-uri vândute. În total, în T3, s-au vândut în jur de 380 de milioane de smartphone-uri la nivel global.

Piaţa de smartphone-uri este momentan plafonată, utilizatorii aşteptând cu interes lansările de anul viitor, când sunt aşteptate schimbări majore. Unul dintre cei mai importanţi factori pentru creşterile de vânzări va fi 5G-ul, care va ajunge la mai mulţi utilizatori din toată lumea, în timp ce toate companiile sunt aşteptate cu modele de acest gen pe piaţă în 2019. Apoi, există speranţa că dispozitivele pliabile vor atinge un nivel de maturitate care să confere încredere în rândul utilizatorilor, putând fi dispuşi să plătească în plus pentru astfel de modele, dacă acestea reuşesc să îşi dovedească avantajele faţă de telefoanele tradiţionale.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult