Japonia anunţă că va folosi doar medalii obţinute din gadgeturi reciclate pentru Jocurile Olimpice din 2020

Apple, Samsung, Amazon şi alte companii de tehnologie cu influenţă globală şi-au intensificat în ultima vreme eforturile pentru combaterea risipei de materii prime. Printre măsurile luate se numără înlocuirea ambalajelor din plastic cu soluţii prietenoase mediului înconjurător şi colectarea sistematică a electronicelor ajunse la finalul duratei de viaţă.

Deloc ieftină, reciclarea dispozitivelor high-tech cum sunt produsele smartphone, aparate foto digitale, laptopuri şi tablete are şi unele beneficii, măcar la partea de imagine. Pe lângă compuşi chimici otrăvitori, sticlă şi resturi de carcasă se găsesc şi metale valoroase, cum ar fi litiu, aluminiu, cupru, aur şi argint. Individual, cantităţile de materii prime recuperate sunt mici, însă cu nenumărate gadgeturi vechi scoase din folosinţă în fiecare an se adună adevărate comori, valorând milioane de dolari.

Reafirmând angajamentul faţă de folosirea în mod responsabil a resurselor planetei, autorităţile japoneze anunţă că toate medaliile pregătite pentru decernare la Jocurile Olimpice de Vară 2020 sunt obţinute in metale reciclate.

Potrivit statisticilor oficiale, doar în regiunea capitalei Tokyo au fost colectate spre reciclare în anul 2018 dispozitive electronice în greutate de 47488 tone. Alte 5 milioane de telefoane mobile au fost strânse în cadrul unei campanii de colectare iniţiată de un mare operator telecom din regiune.

După procesare, din electronicele reciclate au fost recuperate peste 30Kg de aur, 4082 Kg de argint, 2720 Kg de bronz şi multe alte materii prime.

Un singur telefon iPhone conţine în medie 0.034 grame de aur şi 0.34 grame de argint, precum şi alte materii prime valoroase cum ar fi Litiu din acumulatori şi aluminiu din şasiul carcasei. Per total sumele obţinute prin valorificarea materiilor prime recuperate nu acoperă costul operaţiunii de reciclare, fiind necesară finanţare suplimentară obţinută plin aplicarea de taxe asupra echipamentelor nou comercializate şi contribuţia directă a marilor producători de electronice.

 

publicitate