Secretele mumiei din Llullaillaco

Mumiile a trei copii au fost descoperite în apropierea vulcanului argentinian Llullaillaco. Oamenii de ştiinţă au fost surprinşi când au văzut cât de bine s-au păstrat corpurile, în special cel al fetei. Toate sunt vechi de 500 de ani. Dar seria de descoperiri interesante avea să continue. Cea mai interesantă este povestea fetei, care avea, se pare, un statut special. Indiciile arată că fetiţa a fost lovită de un fulger la un moment dat, dar a scăpat cu viaţă.

Fata, numită „Llullaillaco Maiden” şi „Lightning Girl”, a fost drogată, cu frunze de coca, şi pusă să consume băuturi alcoolice înainte să moară. Se presupune că cei trei copii au fost sacrificaţi, un eveniment organizat destul de rar, cu ocazii speciale, precum moartea unui lider sau în tipul foametei.

Corpurile au fost conservate foarte bine de mediul rece de pe munte (locul în care au fost descoperiţi se află la 6,739 de metri) şi alţi factori. „Am avut fiori reci pe şira spinării câns am văzut-o prima dată. Părea că a murit acum câteva săptămâni”, a declarat un membru al echipei de cercetători.

Mai mult, cercetătorii au descoperit vă fata suferea de o infecţie pulmonară, similară cu tuberculoza. Ei cred că cercetările făcute pe această mumie ar putea duce la găsirea de noi tratamente pentru unele dintre bolile moderne.