iPhone XR ar putea fi cel mai bine vândut smartphone de la Apple, spun analiştii

iPhone XR ajunge în magazine la sfârşitul săptămânii în curs, iar analiştii consideră că acesta va fi un adevărat succes. Se pare însă că acest succes este o sabie cu două tăişuri, întrucât preţul său mai mic va afecta anumite rezultate ale companiei, acestea urmând a fi nu tocmai impresionante în comparaţie cu cele de anul trecut. În orice situaţie, toată lumea se aşteaptă ca Apple să vândă foarte multe telefoane în următoarea perioadă.

Conform unui raport publicat de Robert Cihra, analist pentru Guggenheim Securities, noul iPhone XR urmează să vândă cu 50% mai multe unităţi decât modelul iPhone 8 de anul trecut. Întrucât iPhone X a fost cel mai popular model al companiei, există posibilitatea ca acesta să reprezinte grosul vânzărilor companiei pe piaţa de smartphone-uri pentru următoarele câteva trimestre.

Tocmai popularitatea acestui model mai ieftin va afecta însă preţul mediu al dispozitivelor mobile pe care Apple le vinde pentru următoarele câteva trimestre. În 2017, preţul mediu a crescut la 700 dolari faţă de 651 cu un an înainte, însă anul acesta, în trimestrul de sfârşit de an, statistic, preţul mediu va creşte cu numai 6%, în ciuda faptului că iPhone XS Max este un model mult mai scump decât oricare alt iPhone de până acum.

iPhone XR va fi atrăgător în special pentru cei care vor face upgrade de la modele precum iPhone 6, 6S şi 7, dar îi va atrage şi pe cei care sunt descurajaţi de preţul ridicat al modelelor iPhone XS

Proiecţiile de vânzări pentru trimestrul care tocmai s-a încheiat ale lui Cihra spun că Apple va raporta 47 de milioane de unităţi de iPhone vândute pentru trimestrul trecut şi 80 de milioane pentru cel în curs, cu 3% mai mult decât anul trecut. De asemenea, iPhone XS Max este aşteptat să vândă de trei ori mai multe unităţi decât modelul XS standard.

Analiza Guggenheim Securities menţionează creşteri pentru Apple şi pe alte segmente de piaţă. Apple Watch ar trebui să ducă la creşterea categoriei „Other Products” din portofoliul companiei cu 38% în anul fiscal 2018, în timp ce serviciile precum iCloud şi Apple Music ar trebui să crească cu 14%, la o valoare de 9,7 miliarde.

 

 

publicitate