Hackerii filmează utilizatorii de televizoare inteligente fără ca aceştia să ştie, iar apoi publică clipurile pe site-uri dedicate

Hackerii filmează utilizatorii de televizoare inteligente fără ca aceştia să ştie, iar apoi publică clipurile pe site-uri dedicate
Autorităţile din Marea Britanie avertizează că hackerii au găsit modalităţi prin care îi filmează pe utilizatorii de televizoare inteligente fără ca aceştia să ştie, prin intermediul camerelor web, iar apoi clipurile sunt publicate pe site-uri pentru voieuri. 
 
Atacatorii preiau controlul camerelor de pe televizoare folosint programe malware speciale. În unele cazuri, aceste materiale au fost folosite pentru a-i şantaja pe oameni. Hackerii au cerut sume de bani pentru ca înregistrările unor momente intime ale victimelor să nu ajungă pe Facebook sau la familiile vitimelor.   
 
Infractorii cibernetici îi numesc pe cei ale căror televizoare au fost compromise „sclavii lor”, potrivit unei anchete făcute de Daily Star Online, care a avut acces la mai multe forumuri de acest gen. Un utilizator se laudă chiar că a obligat-o pe o tânără, cu care obţinuse anterior imagini compromiţătoare imediat după ce ieşise goală din baie, să facă striptease pentru el în faţa televizorului. 
 
 
Mai mult, un cuplu care făcea dragoste pe canapea în sufragerie a avut un şoc când momentul intim a ajuns pe un site, potrivit Laurei Higgins, fondatorul organizaţiei Revenge Porn Helpline. „Prieteni de-ai lor au descoperit acidental clipul şi le-au spus”, a declarat ea. Iniţial cei doi nu şi-au putut explica cum au fost înregistraţi, dar şi-au dat seama ulterior, după ce au studiat unghiul din care au fost filmaţi, că acest lucru s-a întâmplat prin intermediul camerei web de pe televizor. 
 
În perioada aprilie – decembrie 2015, 1.160 de persoane din Marea Britanie au declarat că au fost victimele a ceea ce este numit „revenge porn”. Trei sferturi dintre victime au fost femei. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult