Apple a înregistrat, în perioada aprilie-mai, o creștere de 15% a vânzărilor de iPhone pe piața mondială comparativ cu același interval al anului trecut. Aceasta este cea mai bună evoluție la nivel de două luni a companiei americane înregistrată după pandemie, conform datelor preliminare din raportul global de vânzări de smartphone-uri Market Pulse realizat de Counterpoint Research.
Cota de piață a Apple la finele lunii mai era de 17,4%, față de 15,8%, în același interval din 2024 și de 17,4%, în 2023.
Creșterea a fost determinată în principal de evoluția de pe piețele din Statele Unite și China, principalele piețe ale Apple. În ambele a revenit la creștere față de anul precedent după trei ani de scăderi, într-o perioadă care este de obicei mai puțin sezonieră.
Vânzările din China au fost deosebit de importante, Apple ocupând primul loc în luna mai. Este o schimbare destul de mare a situației din piață. Apple a suferit, recent, pierderi de cotă de piață în fața Huawei și a altor furnizori locali de telefoane mobile.
„Performanța iPhone-ului din trimestrul doi pare promițătoare în acest moment, dar, ca întotdeauna, fluctuațiile sunt dictate de două piețe – SUA și China”, a declarat analistul senior Ivan Lam.
Conform oficialului companiei de cercetare, vânzările recente din SUA s-ar putea să fi reflectat îngrijorările consumatorilor locali cu privire la potențialele creșteri ale prețurilor după măsurile luate de președintele SUA. În același timp, el s-a întrebat dacă impulsul de pe piața Chinei ar putea continua cu subvenții guvernamentale și oferte promoționale.
Raportul a arătat că și în Japonia s-a înregistrat o cerere puternică pentru iPhone, mai ales pentru iPhone 16e, mai accesibil, care s-a dovedit deosebit de popular în rândul consumatorilor japonezi.
Prețul de bază al dispozitivului a fost aparent pe gustul acestora, iar Apple a avut, în perioada menționată, vânzări puternice pentru modelul de bază iPhone 16 și chiar pentru versiunea mai veche iPhone 14.
Și în piața din India și-a continuat traiectoria ascendentă, pe măsură ce Apple își extinde atât producția, cât și prezența pe piață din cea mai populată țară din lume.
Analistul Jeff Fieldhack a remarcat că această creștere sugerează că „AI-ul agentic nu este încă un factor important” în majoritatea deciziilor de cumpărare a smartphone-urilor. Iar aceasta oferă Apple timp să integreze Apple Intelligence pe scară mai largă pe platformele sale și să îmbunătățească funcția Siri.
Sursa: MacRumors