Vânzările de smartphone au scăzut ușor în trimestrul al doilea 

Vânzările de smartphone au scăzut ușor în trimestrul al doilea 

Vânzările de smartphone pe piața mondială au scăzut foarte puțin, la circa 288,9 milioane de unități, în trimestrul al doilea din 2025, din cauza cererii modeste din partea consumatorilor, care a restricționat evoluția pieței, apreciază firma de cercetare și analiză Canalys.

Trimestrul doi a fost marcat de revenirea Samsung, care a avut cea mai mare creștere din rândul primilor cinci producători de telefoane. De asemenea, un producător mai mic, Nothing, a marcat piața telefoanelor mobile din trimestrul al doilea cu o creștere impresionantă a vânzărilor.

„T2 a marcat un punct de cotitură cheie pentru Samsung. A fost primul trimestru de la T4 2021 în care a înregistrat cea mai puternică creștere dintre primele cinci companii”, a declarat Aaron West, analist senior la Omdia.

„Samsung și-a reorientat strategia pe «volum inteligent», cu scopul de a-și scala în mod profitabil seria Galaxy A pe piața de masă, continuând în același timp să-și dezvolte modelele premium. În special, liniile entry-level A0x și A1x au fost factori cheie în T2, susținute de noul Galaxy A06 5G, care a ajutat Samsung să câștige tracțiune pe piețele emergente. Seria S25 și-a menținut performanța constantă, chiar dacă nicio creștere majoră a cererii de la noul Galaxy S25 Edge nu s-a materializat. În plus, performanța Samsung în T2 a fost stimulată de preluarea anticipată a stocurilor în SUA pe fondul preocupărilor legate de tarife, livrările sale acolo crescând cu un remarcabil 38% de la an la an.”

Cum au evoluat producătorii de smartphone

Samsung a fost cel mai mare furnizor în trimestrul 2, livrând 57,5 milioane de smartphone-uri, în creștere cu 7% față de anul precedent. Performanța sa a fost determinată în mare măsură de seria Galaxy A, axată pe piața modelelor mai ieftine.

Apple a ocupat locul al doilea în clasamentul furnizorilor, livrările de iPhone-uri scăzând cu 2%, la 44,8 milioane de unități. Performanța Apple a demonstrat o rezistență puternică în contextul concurenței acerbe din China și al unei corecții a stocurilor din SUA, pe măsură ce s-a adaptat la tarifele în rapidă schimbare.

Xiaomi și-a menținut locul trei, cu vânzări de 42,4 milioane de unități, cu o creștere deosebit de puternică în America Latină și Africa. Pe locul patru, Vivo a crescut cu 2% la un volum al vânzărilor de 26,4 milioane de unități, susținută de o creștere puternică în India, în timp ce TRANSSION s-a clasat pe locul cinci, în scădere cu 3%, la 24,6 milioane de unități.

Un alt punct culminant cheie în trimestrul 2 a venit de la o companie mai puțin cunoscută decât principalii competitori, Nothing. Aceasta a crescut cu 177% de la an la an, depășind 1,0 milion de livrări trimestriale pentru prima dată. Evoluția Nothing a fost determinată în principal de investițiile sale de succes din India.

Top vanzari smartphone

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Răzvan Crăciun
Răzvan Crăciun
Cu o experiență de aproape 30 de ani în presă, în luna mai 2025 am ajuns din nou în domeniul care m-a pasionat de la început - IT. Cea mai lungă perioadă (mai mult de 15 ani) am petrecut-o la agenția de presă Mediafax, unde am trecut prin piața de capital și IT. Am publicat și în Ziarul ... citește mai mult