Un utilizator Tesla a relatat pe Reddit că sistemul de navigație al mașinii îi propune zilnic un traseu mai complicat, cu patru viraje suplimentare, în locul unei intrări simple și directe pe autostradă. Situația l-a determinat să se întrebe public: „Why does Tesla navigation do this?”.
Conform postării, nu există trafic intens sau blocaje, stații de taxare sau restricții HOV care să justifice această abatere. Benzile HOV sunt benzi speciale de autostradă rezervate mașinilor cu mai mulți pasageri, menite să reducă traficul și poluarea. În SUA, uneori, mașinile electrice pot folosi aceste benzi chiar și cu un singur pasager.
Mai mult, harta din sistem arată clar varianta directă, folosită de ani de zile de toți șoferii din zonă. Totuși, mașina insistă pe ocol, iar șoferul a ajuns să considere că experiența de zi cu zi devine frustrantă.
„Când aleg singur drumul evident, ETA îmi scade cu câteva minute. Problema e că folosesc FSD și în fiecare zi trebuie să dezactivez funcția doar pentru acest simplu merge pe autostradă”, a scris utilizatorul.
Deși Tesla nu a oferit un răspuns oficial, există câteva explicații logice: algoritmul ar putea evita intenționat manevre considerate riscante pentru AI, pe baza unor date istorice sau a modului în care a fost mapată intersecția. De asemenea, Tesla nu folosește cele mai rapide actualizări de hărți, ceea ce poate menține anumite erori mai mult timp.
Nemulțumirea este amplificată și de faptul că Tesla nu permite instalarea unor aplicații terțe precum Waze, care ar putea corecta rapid astfel de situații și ar oferi rute mai logice. Prin urmare, șoferii depind în totalitate de sistemul intern de navigație al companiei.
Sursă: Reddit