În ultimele luni, au apărut tot mai multe informații în mediul online afirmau că Meta urma să anunțe primii săi ochelari inteligenți cu ecran încorporat la evenimentul anual Connect, programat pentru 17 septembrie.
Recent, un videoclip apărut pe YouTube a confirmat aproape toate caracteristicile dezvăluite de zvonurile din presă.
Parteneriatul Meta cu EssilorLuxottica este probabil una dintre cele mai bine sincronizate tranzacții din istoria recentă a tehnologiei. Când Meta a lansat ochelarii inteligenți RayBan de prima generație, s-a concentrat pe captura video la persoana întâi, dar nu a făcut furori.
Acest lucru s-a schimbat odată cu ochelarii de a doua generație bazați pe inteligență artificială, care au ajutat-o să vândă 2 milioane de unități și au consolidat colaborarea Meta cu EssilorLuxottica, deschizând calea pentru lansarea recentă a ochelarilor inteligenți marca Oakley.
În același timp, compania a petrecut cea mai mare parte a ultimului an prezentând un prototip numit Orion, ochelarii săi inteligenți cu ecran, despre care a spus inițial că nu vor fi scoși la vânzare.
În schimb, misiunea Orion era să ajute compania să adune feedback și să dezvolte o versiune mai ieftină, care probabil va fi anunțată mai târziu în 2025.
Chiar înainte de evenimentul Connect din această săptămână, a apărut un videoclip YouTube, care a fost eliminat între timp, în care sunt prezentați noii ochelari care vor fi lansați sub mărcile RayBan și Oakley, spre deosebire de zvonurile anterioare care spuneau că acesta ar putea fi un produs Meta independent.
New Meta smartglasses with display leaked via an unlisted video on their own YouTube channel
Along with their EMG wristband, and other smartglass models they plan to show off this week at Meta Connect pic.twitter.com/8tTlmaeQ0a
— SadlyItsDadley (@SadlyItsBradley) September 15, 2025
Conform videoclipului, ochelarii au un ecran pe una dintre lentile și funcționează împreună cu o brățară de electromiografie (EMG) care preia semnale musculare de la încheietura mâinii, cum ar fi ciupirea și atingerea, și permite interactivitatea interfeței luminoase.
Deși videoclipul nu oferă detalii despre prețuri, Bloomberg a raportat că acești noi ochelari vor avea un preț de pornire de 800 de dolari. Videoclipul confirmă, de asemenea, că ochelarii marca Oakley vor avea o cameră pe puntea nazală, ceea ce era un zvon pentru actualii ochelari inteligenți marca Oakley, dar care nu s-a materializat.