Piața de smartwatch-uri crește, iar Huawei continuă sa fie lider în acest domeniu

18.12.2025
Piața de smartwatch-uri crește, iar Huawei continuă sa fie lider în acest domeniu

Piața globală pentru dispozitive inteligente purtate la încheietură – o categorie ce combină ceasurile inteligente (smartwatch) cu brățările de fitness – a ajuns la peste 150 de milioane de unități livrate în primele trei trimestre ale acestui an. Acest lucru reprezintă o creștere de 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit agenției IDC.

Dintre acestea, ceasurile inteligente au reprezentat aproape 120 de milioane de unități, o creștere de 7,3% față de perioada similară a anului trecut. Brățările de fitness simple și accesibile au înregistrat o creștere și mai mare a cererii, cu 21,3% de la an la an, ajungând la un total de 32,86 milioane de unități.

Deloc surprinzător, producătorul chinez Huawei a fost liderul global în aceste prime 9 luni ale anului. Modelele Huawei Watch GT 6 și Watch GT 6 Pro au contribuit la creșterea livrărilor. Și, deși totalul de 28,6 milioane de unități livrate la nivel global de către Huawei este impresionant, marea majoritate – 20,8 milioane – au mers către China. IDC afirmă că Huawei lucrează la extinderea prezenței sale în afara țării de origine.

Un alt producător chinez – Xiaomi – ocupă poziția a doua și a fost concurentul cu cea mai rapidă creștere dintre primii cinci din clasament. A livrat 27,9 milioane de unități, cu o cerere puternică pentru modele accesibile precum Xiaomi Smart Band 10 și diversele modele Redmi Watch. Xiaomi a avut rezultate bune în China, desigur, dar și o prezență notabilă în Asia de Sud-Est și America de Sud.

Apple și Samsung, abia pe locurile al treilea și al patrulea la nivel mondial

Prin contrast, Apple, care este pe locul 3 la nivel global și pe locul 4 în China, oferă doar modele de categorie medie spre premium. Anul acesta accentul a fost pus pe îmbunătățirea funcțiilor de conectivitate precum 5G și mesageria prin satelit.

IDC spune că astfel de funcții de conectivitate avansată, împreună cu integrarea aplicațiilor AI și a unor funcții tot mai sofisticate de monitorizare a sănătății, vor fi principalii factori de creștere a acestui segment pentru anul viitor. Iar acest lucru va fi valabil pentru toate companiile, nu doar pentru Apple.

În fine, Samsung (locul 4 la nivel global) s-a aflat pe un trend descendent în prima jumătate a anului, însă lansarea Galaxy Watch 8 și Galaxy Watch 8 Classic (în trimestrul al treilea) a propulsat compania către cifre de vânzări mai bune decât cele de anul trecut, pentru primele trei trimestre din 2025.

Sursa: GSM Arena

Urmărește Go4IT.ro pe Google News