Livrările globale de ceasuri inteligente vor crește cu 7% în anul 2025, revenind pe un trend ascendent după ce au scăzut pentru prima dată în 2024, conform raportului Global Smartwatch Shipments Forecast, realizat de Counterpoint Research.
În 2025, peisajul global al ceasurilor inteligente s-a schimbat semnificativ, evidențiat de introducerea de noi caracteristici hardware și software, de preferința tot mai mare a consumatorilor pentru ceasurile inteligente de gamă medie și premium și de o concentrare sporită a industriei asupra funcționalităților legate de sănătate.
Revenirea pe creștere a livrărilor de smartwatch a fost condusă de Huawei, susținută și de noua gamă de produse Apple.
„China a devenit principalul motor de creștere al pieței globale de ceasuri inteligente, trei dintre primele cinci mărci fiind originare din această țară. Programul de subvenții guvernamentale a încurajat modernizările, în timp ce Huawei, Xiaomi și Imoo au impulsionat fiecare impulsul datorită strategiilor lor distincte de a susține implicarea consumatorilor. Combinate cu creșterea veniturilor și adoptarea locală puternică, acești factori au crescut cota Chinei de la 25% în 2024 la aproximativ 31% în 2025”, a spus Anshika Jain, analist senior de cercetare la Counterpoint Research, comentând performanța pieței.
Apple își confirmă poziția de lider pe acest segment, cu o cotă de 23% estimată pentru întregul an 2025, în creștere cu 1% față de anul trecut. Livrările Apple vor fi mai mari cu 12% în 2025.
Cea mai importantă majorare a livrărilor (+42%) aparține celor de la Huawei în 2025. Compania adaugă cinci procente la cota de piață, care ajunge la 18%.
La jumătatea clasamentului pieței de smartwatch este o schimbare de poziție între Samsung și Xiaomi. Astfel, compania chinezească își majorează cota de piață cu 1%, la 9%, în timp ce compania sud-coreeană pierde un procent și ajunge la o cotă de 8%.
Situația se datorează unei majorări cu 22% a livrărilor Xiaomi, în timp ce cele ale Samsung coboară cu 6%.
O evoluție bună are și Imoo, cu o creștere de 17% a livrărilor față de 2024, iar cota de piață ajunge la 7%, de la 6% în 2024.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/2025/12/Global-Smartwatch-Market-2025.jpg)
Subliniind performanța Apple, Jain a adăugat: „Această revenire s-a datorat în mare parte introducerii modelului Watch SE 3, mai accesibil, și a modelelor ultra-premium Watch Ultra 3, care au lărgit atractivitatea Apple pentru consumatorii din diverse categorii de preț. Combinația acestor lansări și adăugarea de noi capabilități, cum ar fi suportul 5G, conectivitatea prin satelit și funcții de sănătate, cum ar fi notificările de hipertensiune arterială, au permis Apple să revină după șapte trimestre consecutive de scădere a livrărilor de la an la an.”
Industria ceasurilor smartwatch-urilor s-a remarcat în 2025, datorită unor noi îmbunătățiri aduse de producători, precum și performanțelor tot mai mari ale dispozitivelor.
„În 2025, industria ceasurilor inteligente s-a remarcat, deoarece a cunoscut un val de inovații bazate pe funcții care au ridicat fundamental capacitățile dispozitivelor. Integrarea inteligenței artificiale, suportul 5G, conectivitatea prin satelit și adoptarea afișajelor MicroLED au fost printre cele mai notabile completări. Chiar și modelele cu prețuri mai mici oferă acum experiențe bazate pe inteligență artificială și senzori de sănătate îmbunătățiți pentru a reinteracționa cu utilizatorii care anterior se îndepărtaseră de ceasurile inteligente de bază. Această concentrare reînnoită asupra actualizărilor funcțiilor și a valorii pentru utilizatori câștigă teren și se așteaptă să susțină creșterea pieței în 2025.”
David Naranjo, Associate Director, Counterpoint Research