Ubisoft colaborează cu Nintendo pentru a îmbunătăți VRR-ul pe toate jocurile Switch 2

Ubisoft colaborează cu Nintendo pentru a îmbunătăți VRR-ul pe toate jocurile Switch 2

Ubisoft are o relație strânsă cu Nintendo de mult timp. A fost unul dintre puținii dezvoltatori terți care au susținut cu bucurie versiunea originală Nintendo Switch de la început, Cele două companii chiar au colaborat și au creat jocul crossover inspirat de XCOM, Mario + Rabbids Kingdom Battle (2017), ciudat, dar destul de bine primit, și continuarea sa, Sparks of Hope (2022).

Această colaborare a continuat cu Nintendo Switch 2 și anul acesta, Ubisoft portând cu succes cele mai avansate jocuri din punct de vedere tehnologic, Star Wars: Outlaws de la Massive și Assassin’s Creed Shadows de la Ubisoft Toronto, pe noua consolă hibridă.

După cum deja se știe, ultimul joc, lansat la începutul acestei luni pe Nintendo Switch 2, include și un algoritm dedicat pentru VRR (Variable Refresh Rate – Rată de reîmprospătare variabilă) care reușește să mențină funcția activată chiar și la rata de cadre blocată a jocului de 30 FPS, în ciuda faptului că hardware-ul permite acest lucru din punct de vedere tehnic doar pentru 40 FPS și peste.

Ubisoft a dezvăluit cum funcționează acesta. Atât Assassin’s Creed Shadows, cât și Star Wars: Outlaws, folosesc o tehnică similară pentru a profita de rata de reîmprospătare variabilă a consolei Switch 2, chiar și sub 40Hz.

Deoarece Shadows vizează 30fps, iar VRR-ul consolei funcționează în prezent doar la 40Hz sau mai mult, este folosită o soluție ingenioasă. Același cadru este prezentat efectiv de două ori, o dată la mijlocul cadrului și din nou la sfârșit, astfel încât hardware-ul redă la un interval de 60Hz, menținând în același timp o imagine fluidă.

Ubisoft lucrează cu Nintendo pentru a aplica algoritmul personalizat la nivel de sistem

Și mai interesant este faptul că Ubisoft a declarat că lucrează cu Nintendo pentru a aplica acest algoritm personalizat la nivel de sistem.

Dacă această opțiune ar fi implementată, ar putea fi benefică pentru toate jocurile Nintendo Switch 2, oferind o experiență mai fluidă în modul portabil. Din păcate, compania nu a specificat niciun interval de timp, așa că nu se știe când ar putea sosi.

Ubisoft a precizat adăugat că aceasta este, de acum, o caracteristică standard a Anvil Engine, așa că va fi găsită în viitoarele jocuri bazate pe tehnologia proprietară.

Primul care va beneficia ar putea fi remake-ul Prince of Persia: The Sands of Time, care, conform celor mai recente zvonuri, ar putea fi lansat încă de la mijlocul lunii ianuarie 2026.

Anvil ar trebui să apară din nou și în martie 2026 pentru debutul zvonit al Assassin’s Creed IV: Black Flag Resynced, remake-ul jocului din 2013.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Răzvan Crăciun
Răzvan Crăciun
Cu o experiență de aproape 30 de ani în presă, în luna mai 2025 am ajuns din nou în domeniul care m-a pasionat de la început - IT. Cea mai lungă perioadă (mai mult de 15 ani) am petrecut-o la agenția de presă Mediafax, unde am trecut prin piața de capital și IT. Am publicat și în Ziarul ... citește mai mult