Google interzice aplicaţiile de Android care vând marijuana pe Play Store

Noul regulament Google Play Store a fost publicat, iar magazinul interzice acum direct posibilitatea de lansare sau menţinere a aplicaţiilor pentru Android care facilitează vânzarea sau obţinerea drogului marijuana. Această veste vine ca o lovitură gravă pentru serviciile de livrări de marijuana din Statele Unite, care au fost desemnate drept legale în ultimii ani în mai multe state din America. Dezvoltatorii aplicaţiilor au la dispoziţie 30 de zile pentru a modifica aplicaţiile pentru a se alinia la noul regulament.

În ciuda faptului că marijuana a devenit un drog legal în mai multe state, Google a decis să interzică aplicaţiile de livrare sau vânzare a drogului pe Google Play Store. Această poziţie este separată de legislaţia în vigoare, compania spunând că nu contează dacă acestea sunt sau nu legale pe teritoriul statelor. O poziţie similară există deja şi în cazul aplicaţiilor care pot facilita vânzarea sau obţinerea tutunului, care este legal pe tot teritoriul Americii.

Regulamentul nou spune că aplicaţiile din Play Store nu pot să ofere posibilitatea de a comanda marijuana, nu pot permite livrarea sau posibilitatea de a ridica produse de acest gen dintr-o locaţie şi nu pot comercializa nici alte produse pe bază de THC, cum ar fi cele comestibile. Astfel, servicii precum Weedmaps şi Eaze vor trebui să fie modificate substanţial pentru a putea rămâne în magazinul de aplicaţii.

Un reprezentant Eaze a declarat pentru Engadget că „Decizia Google este dezamăgitoare şi nu face decât să ajute piaţa ilegală să crească”. În acelaşi timp, Eaze crede că Google, Facebook şi Apple vor ceda până la urmă şi vor permite companiile legale care comercializează cannabis pe platformele lor.

În ultima perioadă, Google a încercat să controleze mai bine platformele pe care le deţine, precum Play Store şi YouTube, asigurând că acestea sunt medii sigure pentru utilizatorii minori. Astfel, clipurile de pe YouTube care conţin limbaj vulgar sau violenţă sunt marcate corespunzător, iar publicitarii se feresc să mai pună reclame înaintea clipurilor de acest gen, în timp ce Play Store este „curăţat” de conţinut pe care compania îl consideră neconform.