Companiile auto au investit miliarde de dolari în această tehnologie, dar şoferii nu o folosesc

Marile companii auto au investit masiv în propriile sisteme de infotainment din maşini, dar acestea sunt folosite de tot mai puţini şoferi. Motivul este destul de simplu. Majoritatea oamenilor preferă să folosească smartphone-urile pentru navigaţie şi conţinut multimedia atunci când se află la volan.

 

Un studiu realizat în 2016 de firma de cercetare a pieţei J.D. Power a arătat că mai mult de jumătate dintre cumpărătorii de maşini au încetat să mai folosească sistemele de infotainment din automobile la 90 de zile după cumpărarea acestora. Cercetarea a fost realizată în perioada februarie - august 2016 pe un eşantion de 13.269 de persoane care au achiziţionat un automobil produs în anul respectiv.

Cei 39% dintre utilizatori care nu au folosit niciodată sistemul de infotainment din maşină au spus că se bazează pe alte dispozitive, precum smartphone-urile. Mai mult, 56% dintre oamenii care au încercat aceste sisteme le-au abandonat după prima lună.

 

 

Un studiu realizat de Deloitte în 17 ţări arată că această tendinţă nu se va schimba. Asta deoarece oamenii s-au obişnuit să se bazeze pe smartphone-uri pentru navigaţie, care oferă servicii excelente precum Google Maps sau Waze, şi nu doresc să înveţe să folosească noi aplicaţii şi platforme.

 

Totuşi, există o caracteristică a sistemelelor de infotainment care este foarte apreciată şi folosită de şoferi. Este vorba de sistemul video pentru mersul cu spatele. Studiul Deloitte arată că aceasta este caractestica de care oamenii sunt cel mai mulţumiţi. La popul opus se află sistemele de navigaţie din maşini.