O maşină autonomă a fost implicată într-un accident în prima zi de testare

Maşinile autonome nu sunt încă gata de a fi folosite la scară largă, iar un incident care s-a petrecut în Statele Unite cu un astfel de vehicul dovedeşte acest lucru. Companiile AAA şi Keolis au început testarea unui model de vehicul de transport autonom pentru persoane numit Navya în Las Vegas, însă în prima oră de operare, acesta a fost implicat într-un accident, iar testarea a fost temporar suspendată.

Maşina Navya era testată pe o bucată de drum de numai un kilometru şi transporta pasageri către destinaţie în parametri normali în prima oră de teste. Drumul nu era unul principal, deci era ferită de trafic intens, însă şi drumurile secundare au propriile pericole. Un camion de mare tonaj care ieşea cu spatele spre drum nu a văzut maşina autonomă şi a lovit-o uşor pe una dintre laterale. Întrucât software-ul de prevenţie a accidentelor de la bordul maşinii Navya îi spune ca în cazul oricărui pericol să se oprească, exact acest lucru a făcut maşina, fără să încerce să evite camionul care era în mişcare.

Pasagerii de la bordul maşinii autonome au spus că maşina pur şi simplu s-a oprit atunci când a detectat camionul, iar cu toţii au anticipat faptul că vor fi loviţi. Din fericire, accidentul a fost foarte uşor, iar niciunul dintre cei care se aflau la bordul maşinii nu au fost răniţi. Maşina a suferit doar daune minore.

Într-o declaraţie publică, un reprezentant al oraşului Las Vegas, a ţinut să menţioneze că maşina autonomă a funcţionat în parametri normali şi a acţionat întocmai planului prestabilit, oprindu-se pentru a încerca să evite accidentul. De asemenea, reprezentantul a ţinut să menţioneze că „în cazul în care camionul era echipat cu acelaşi tip de echipament precum maşina Navya, accidentul ar fi putut fi evitat”.

Se pare că soluţia pentru astfel de situaţii este destul de complicată însă. Software-ul trebuie să fie mult mai bine pus la punct, în anumite situaţii oprirea nefiind cea mai bună alegere pentru evitarea unui incident, în timp ce mai multe maşini au nevoie de senzori avansaţi care chiar dacă nu sunt conectaţi la un sistem de conducere autonom, măcar să ajute şoferii să vadă eventualele obstacole din timp, pentru a putea acţiona mai repede.