Taxiurile zburătoare electrice Lilium ar putea întra în serviciu din 2025. Momentan zboară cu 100 km/h şi decolează vertical

Startup-ul german Lilium, care dezvoltă taxiuri zburătoare cu motoare electrice, a anunţat că a atins un mare prag în dezvoltarea vehiculelor sale. Aparatele de zbor, testate la începutul anului pentru decolare verticală, pot acum zbura în siguranţă pe plan orizontal la o viteză de 100 km/h, după tranziţia din modul vertical. Desigur, acesta este doar începutul, planul fiind ca până în 2025 să poată începe serviciile de transport la viteze de până la 300 km/h.

Lilium, companie cu sediul în Munchen, propune transportul persoanelor cu „maşini zburătoare” autonome cu capacitate de cinci persoane. Aceste vehicule sunt propulsate de 36 de motoare cu reacţie electrice, care pot oferi 2.000 de cai putere în zbor orizontal. Totuşi, pentru scopurile de transport necesare, aceste motoare ar rula la doar 10% din capacitate. Motivul pentru această limitare a puterii ar putea fi şi din considerente de consum de energie, întrucât ţinta este un zbor de 300 de kilometri la o singură încărcare cu durată de o oră a cursei.

Compania este în curs de căutare de noi surse de finanţare, iar anunţul că aparatele sale de zbor pot acum efectua manevre complexe la 100 km/h pare să fie făcut special pentru a atrage fonduri. Compania ar fi în căutarea a 400-500 milioane de dolari, iar lansarea serviciilor Lilium este programată pentru 2025.

Spre diferenţă de serviciile de taxi „clasice”, care oferă transport interurban, taxiurile zburătoare de la Lilium ar trebui să conecteze oraşe. Compania are un plan pentru a conecta diverse hub-uri importante, oferind drept exemplu Anglia. Pe distanţe de 300 km, curse de genul Londra-Manchester, sau Manchester-Birmingham, sau Birmingham-Londra sunt posibile cu astfel de vehicule.

De asemenea, Lilium vorbeşte despre planurile pentru „staţiile” acestor vehicule. Acestea vor putea fi realizate fie de către instituţiile locale, pentru a le conecta cu alte mijloace de transport, fie de companii private precum centre comerciale. Un pad de aterizare de dimensiuni mici ar putea avea un cost de construcţie de aproximativ 500.000 de lire sterline. Planurile pentru aceste „staţii” vor fi oferite de către Lilium către cei interesaţi, însă compania nu poate susţine financiar construirea acestora. Un alt exemplu propus a fost instalarea de astfel de pad-uri pentru transfer între aeroport şi oraş.

Lilium are acum o fabrică de 3.000 de metri pătraţi, lângă care doreşte să construiască una şi mai mare, pe care să existe o linie de producţie completă. Planul este ca până în 2025, fabrica să poată produce sute de taxiuri zburătoare pe an.