Apple este în creştere, în ciuda vânzărilor slabe de iPhone-uri

Vânzările de iPhone-uri sunt într-o continuă scădere, însă Apple tot a reuşit să înregistreze o creştere în trimestrul al doilea (calendaristic, al treilea fiscal) din 2019 datorită celorlalte divizii ale sale. Se pare că strategia de a diversifica portofoliul de produse şi servicii funcţionează, creşterile fiind datorate în special serviciilor şi dispozitivelor de purtat. Tim Cook, CEO-ul Apple, a anunţat că acesta a fost cel mai mare trimestru 2 al companiei de până acum.

„Acesta a fost cel mai mare trimestru al lunii iunie de până acum, împins de venituri record ale diviziei Servicii, accelerat de creşterea diviziei Wearables şi perfromanţă puternică a iPad-urilor şi Mac-urilor, cât şi îmbunătăţiri semnificative ale vânzărilor de iPhone. Aceste rezultate sunt promiţătoare în toate segmentele geografice şi suntem încrezători despre viitor. Bilanţul sugerează că anul calendaristic 2019 va fi o perioadă interesantă, cu lansări majore pentru toate platformele noastre, noi servicii şi câteva produse noi”, a declarat Tim Cook.

Acesta se referă în special la faptul că urmează noi lansări de iPhone-uri, un nou MacBook care ar putea rezolva problema tastaturilor ultimelor câteva modele şi noi tablete iPad. De asemenea, la categoria servicii, Apple va lansa cardul de credit Apple Card, Apple TV+, cât şi serviciul de gaming pe bază de abonament Apple Arcade. În timp ce lansările pentru TV+ şi Arcade sunt programate pentru toamna acestui an, Apple Card va debuta în luna august, pentru început doar în SUA.

În trimestrul al doilea, Apple a încasat 53,8 miliarde de dolari, cu 2,19 dolari profit pe fiecare acţiune, motiv pentru care valoarea acestora la bursă au crescut cu 4% după anunţ. Încasările au crescut cu 1% faţă de anul trecut, vânzările de iPhone scăzând de la 29,5 miliarde în 2018 la 26 miliarde în 2019. Divizia wearables (care include Apple Watch şi AirPods) a încasat 5,5 miliarde, în timp ce Serviciile au adus 11,5 miliarde de dolari în conturile companiei.

Pentru următorul trimestru, Apple oferă proiecţii încurajatoare pentru investitori. Sunt aşteptate încasări între 61 şi 64 miliarde de dolari, cu profit între 37,5 şi 38,5%, costuri operaţionale între 8,7 şi 8,8 miliarde de dolari şi alte cheltuieli în valoare de 200 milioane, cu o rată de taxare de aproximativ 16,5%.