Companiile din China fură idei de pe Kickstarter şi lansează produsele mai repede şi la preţ mai mic

Yekutiel Sherman, un antreprenor din Israel, a petrecut un an pentru a concepe un produs pe care l-a listat pe platforma de crowdfunding Kickstarter pentru a strânge fondurile necesare producţiei. Este vorba de o carcasă de smartphone care încorporează un selfie stick. Sherman a strâns bani de la familie şi a filmat chiar şi un clip video profesional, în faţa Turnului Eiffel din Paris, în care arăta cum poţi face selfie-ul perfect cu ajutorul dispizitivului său. El spera să strângă fondurile de 40.000 de dolari necesare pentru producerea în serie a gadgetului. 

Dar la o săptămână după ce a listat produsul pe Kickstarter, în decembrie 2015, antreprenorul a avut surpriza să găsească produse aproape identice la vânzare pe magazinul online AliExpress, deţinut de Alibaba. Cel mai ieftin model costa 10 dolari. Asta în condiţiile în care Sherman cerea pentru dispozitivul lui 47 de dolari. Unii dintre producătorii chinezi au furat chiar şi numele dat de antreprenor dispozitivului - Stikbox Selfie Stick. 

 
Inevitabil, oamenii l-au întrebat de ce cere atât de mulţi bani pentru un dispozitiv care poate fi comandat în China la un preţ mult mai mic. 
 
Antreprenorul a încercat să contacteze producătorii de clone din China care i-au furat ideea şi să îi ameninţe cu procese, dar, cum era de aşteptat, aceştia l-au ignorat. 
 
Din fericire, Sherman a reuşit să strângă 43.000 de dolari pe Kickstarter, însă faptul că în China există deja multe clone ale produsului său înseamnă că va vinde mult mai puţine Stikbox-uri decât şi-ar fi imaginat.