Ford şi Volkswagen anunţă o alianţă pentru dezvoltarea de vehicule autonome şi cu propulsie electrică

Alianţa semnată în urmă cu şapte luni între giganţii Ford şi Volkswagen se extinde pentru a cuprinde dezvoltarea de sisteme pentru condus autonom şi vehicul electrice.

Prin acordul semnat între cele două companii, Volkswagen se angajează să investească nu mai puţin de 2.6 miliarde dolari într-un startup specializat în dezvoltarea de tehnologii pentru vehicule autonome - Argo AI, achiziţionat în anul 2017 de către Ford printr-o tranzacţie de 1 miliard de dolari.

Din suma anunţată, 1 miliard de dolari reprezintă investiţii directe iar 1.6 miliarde sub formă de active VW, precum divizia Autonomous Intelligent Driving, care va fi contopită cu noul proiect Argo. În urma fuziunii anunţate, business-ul Argo AI va avea o valoare estimată la 7 miliarde de dolari.

În schimb, Ford primeşte acces la platforma Volkswagen MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten) pentru vehicule electrice, pe care o va folosi pentru a lansa cel puţin un model de serie full-electric până în anul 2023. Producătorul auto speră să livreze cel puţin 600000 de vehicule electrice pe teritoriul european, folosind arhitectura platformei VW MEB, un al doilea model Ford fiind deja în discuţie.

Cei doi giganţi ai industriei auto anunţau în luna ianuarie a acestui an că îşi vor uni forţele pentru construirea de vehicule comerciale şi utilitare. Anunţul de astăzi extinde acest parteneriat pentru a include încă două ramuri - vehicule electrice şi condus autonom - ambele având potenţialul de a transforma industria auto. Însă cele două au şi un mare dezavantaj, pe care alianţa semnată ar putea să îl depăşească - costul prohibitiv al activităţii de cercetare şi dezvoltare.

Fondat de foşti angajaţi ai companiei Uber, ingineri şcoliţi în laboratoarele de robotică ale Universităţii Carnegie Melon, startup-ul Argo devine astfel o entitate cu anvergură globală, ale cărei tehnologii sunt încorporate deopotrivă în vehicule Ford şi Volkswagen, testate pe drumurile din Statele Unite şi Europa.

Prin mişcarea făcută, Ford ţinteşte şi o aliniere mai uşoară faţă de directivele UE privind reducerea drastică a emisiilor poluante şi promovarea vehiculelor electrice. Totodată, alianţa cu gigantul Volkswagen reprezintă un avantaj şi în piaţa din Statele Unite, unde Ford are de înfruntat un adversar redutabil pe nişa de vehicule electrice - Tesla.

Totuşi, alianţa între Ford şi Volkswagen nu echivalează nici pe departe cu o fuziune, cele două companii putând dezvolta în continuare propriile branduri de vehicule şi concura pentru atragerea de cumpărători, chiar dacă sub capotă multe dintre tehnologiile folosite sunt comune.