Huawei primeşte, probabil, ultima extensie a licenţei temporare necesară pentru a colabora cu alte companii americane

Departamentul american de comerţ a decis să acorde pentru Huawei încă o extensie a licenţei temporare necesară pentru desfăşurarea de relaţii comerciale cu alte companii din Statele Unite.

Valabilă până pe data de 15 mai, ce-a de-a patra extensie de licenţă acordată pentru Huawei ar putea fi şi ultima, dacă luăm drept indiciu dezbaterea publică în care Departamentul american de comerţ solicită companiilor care au legături comerciale cu Huawei să evalueze potenţialele costuri şi complicaţii ce ar rezulta în urma separării complete de partenerul chinez.

Părţile interesate au răgaz până pe 25 martie să comunice propriile opinii către Biroul pentru Industrie şi Securitate din cadrul agenţiei americane, urmând ca oficialii guvernamentali să decidă dacă mai este cazul să acorde noi amânări pentru companiile care nu au găsit încă alternative la echipamentele, serviciile şi software-ul furnizat de Huawei.

Deşi administraţia Trump a pus Huawei pe aşa numita Entity List încă din luna mai 2019, companiei i-a fost acordată o licenţă temporară pentru continuarea relaţiilor comerciale cu anumiţi parteneri din Statele Unite. Scopul acestor extinderi este de a facilita o perioadă de tranziţie mai uşoară, Huawei putând oferi şi primi suport tehnic pentru echipamentele deja produse şi livrate, în timp ce liniile de producţie pot fi în continuare operate pentru produsele lansate înainte de sancţiuni. Este de aşteptat însă ca Huawei să nu mai primească noi extinderi, odată ce perioada de tranziţie va ajunge la final.

Teoretic, neacordarea unei noi prelungiri care să extindă actualul termen fixat pentru data de 15 mai nu va afecta dispozitivele care sunt lansate după ce Huawei a intrat pe Entity List. Produse precum Huawei Mate 30 Pro nu primesc oricum acces oficial la aplicaţiile Google Mobile Services, întrucât Google nu a acordat o licenţă pentru acestea înainte de includerea companiei pe Entity List. Practic, rămâne de văzut dacă pachetul alternativ de servicii pregătit de Huawei va fi acceptat de consumatorii occidentali, un eventual eşec riscând să scufunde definitiv ambiţiile companiei pentru resuscitarea vânzărilor smartphone în pieţele internaţionale.