Smartwatch-urile sunt acum mai populare decât ceasurile elveţiene, datorită succesului Apple Watch

19.02.2016
Smartwatch-urile sunt acum mai populare decât ceasurile elveţiene, datorită succesului Apple Watch
Livrările globale de ceasuri inteligente le-au depăşit pentru prima dată pe cele de ceasuri elveţiene în ultimul trimestru din 2014, potrivit firmei de cercetare a pieţei Strategy Analytics. Analiştii cred că acest lucru se datorează în mare parte succesului Apple Watch
 
În condiţiile în care popularitatea smartwatch-urilor creşte rapid, interesul pentru cesurile elveţiene scade. Acest lucru este cauzat şi de faptul că producătorii din Ţara Cantoanelor sunt reticenţi la schimbare şi nu îmbrăţişează cele mai noi tehnologii. În perioada octombrie – decembrie 2015, livrările de ceasuri elveţiene au scăzut cu 5%, comparativ cu perioada similară din 2014. În acelaşi timp, livrările de ceasuri inteligente au crescut cu 316%. 
 
„Industria de ceasuri din Elveţia a reacţionat foarte încet la apariţia smartwatch-urilor. Şi-au ascuns capul în nisip şi au sperat că ceasurile inteligente vor dispărea”, a declarat Neil Mawston, director executiv la Strategy Analytics. 
 
Totuşi, nu toate companiile elveţiene stau cu capul în nisip. De exemplu, Tag Heuer a lansat Connected Watch, care rulează sistemul de operare Android Wear. Dar dispozitivul, căruia îi lipsesc unele caracteristici devenite deja standard în industrie, i-a asigurat companiei o cotă de piaţă de doar 1% în ultimul trimestru al anului trecut, faţă de 63% pentru Apple şi 16% pentru Samsung. Ceasul inteligent al celor de la Tag Heuer nu dispune de suport GPS şi NFC.
 
 
Analiştii estimează că livrările de ceasuri inteligente vor creşte de la 30 milioane de unităţi în 2015, la 50 milioane în acest an şi la 66,7 milioane în 2017. Creşterea va fi susţinută de Apple Watch, dispozitivul care a creat, practic, această piaţă, potrivit Strategy Analytics.  
 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult