Telekom: România, ţara cu cel mai mare număr de clienţi pentru pachetele MagentaOne, în afara Germaniei

Piaţa telecom din România continuă să fie una dintre cele mai favorabile pentru consumatori şi una dintre cele mai competitive prin faptul că există o rată ridicată de penetrare a infrastructurilor de internet fix de mare viteză, iar venitul mediu pe utilizator (ARPU) este unul dintre cele mai mici.
 
„Suntem în situaţia în care România este acum ţara cu cel mai mare număr de clienţi pentru pachetele MagentaOne în afara Germaniei. Aş sublinia de asemenea că peste o jumătate dintre clienţii noi care achiziţionează un abonament aleg unul dintre pachetele MagentaOne. Este un lucru care funcţionează foarte bine”, spune Claudia Nemat, membru în boardul Deutsche Telekom.
 
În acelaşi timp, executivul DT precizează că nu este pe deplin satisfăcută de evoluţia marjei de profit din România şi, per ansamblu, de performanţa financiară înregistrată anul trecut. „Cred că sunt necesare nişte îmbunătăţiri ale performanţei operaţionale şi ale profitabilităţii”.
 
 
Gigantul german a intrat indirect pe piaţa din România în anul 2008, când a cumpărat primul pachet de acţiuni la grupul elen OTE. DT şi-a pus în joc numele în lupta dură pentru clienţi de pe piaţa din România cu rivalii de la Orange, Vodafone, RCS&RDS şi UPC, schimbând numele Cosmote şi Romtelecom cu propriul său brand - „T“, în septembrie 2014. Anul trecut compania a continuat să câştige clienţi pentru pachetele sale de servicii fix şi mobil sub brandul MagentaOne, însă per ansamblu rezultatele au evidenţiat condiţiile dure în care activează grupul.
 
Veniturile totale ale Telekom România au scăzut uşor în 2015 la 984 mil. euro, alunecând pentru prima oară din anul 2009, de când DT consolidează rezultatele de pe piaţa locală, sub pragul de 1 miliard de euro, iar marja profitului operaţional (EBITDA) s-a apropiat de 20%, faţă de marjele de32-41% înregistrate de grup pe celelalte pieţe europene. Subsidiara din Ro¬mânia a continuat să câştige teren pe segmentul TV - o constantă pentru companie în ultimii ani - şi a progresat pe segmentul B2B, dar a continuat să scadă pe zona de telefonie fixă şi chiar pe internet fix - în condiţiile competiţiei dure cu Orange, Vodafone, RCS&RDS şi UPC, dar şi alte sute de jucători mai mici din piaţa de cablu. Anul trecut competiţia din România s-a intensificat puternic pe segmentul telefoniei mobile.