Autobuz cu GPS, distrus de un pod

18.04.2008
Autobuz cu GPS, distrus de un pod

Presupun că cititorii noştri sunt familiari cu accidentele cauzate de sistemele de navigaţie prin GPS. Încrederea excesivă şi naivă în direcţiile date de acestea i-a costat mult pe unii conducători auto. Până acum nu se cunosc accidente fatale, dar unele au fost la limită. În cazul de faţă 5 din cele 24 de eleve de liceu din autobuz au ajuns la spital cu răni uşoare. Ne întrebăm cum a putut un şofer profesionistignore indicatorul imens plasat pe pod care spunea că poţi să treci dacă nu eşti mai înalt de 2,7 m. Oare a uitat că autobuzul avea 3,6 m înălţime?

Autobuz de 3,6 m a trecut pe sub pod de 2,7 m

Incidentul a avut loc în Statele Unite, demonstrând astfel că britanicii nu sunt singurii care se confruntă cu asemenea probleme. Conform unui purtător de cuvânt al companiei Garmin, producătorul dispozitivului GPS folosit de autobuzul în cauză, înălţimile podurilor de pe fiecare drum nu sunt incluse pe hărţi. Înregistrarea lor ar fi o muncă extrem de grea, deoarece ar trebui făcută manual de echipe din teren. Unele hărţi de navigaţie au drumuri marcate ca fiind interzise pentru vehicule înalte, dar nu menţionează înălţimea maximă permisă.

Exemplu de şofer

Conform agenţilor de circulaţie care au constatat accidentul, vina este în întregime a şoferului autobuzului deoarece a ignorat semnele de circulaţie. Acelaşi purtător de cuvânt menţionat mai sus a subliniat că indicaţiile oferite de sistemul de navigaţie au o prioritate inferioară semnelor de circulaţie. Soluţia problemelor de acest fel este simplă: simţul practic. Hărţile incluse în unităţile GPS sunt încă limitate şi vor mai trece ani buni până vor atinge o complexitate similară cu cea din realitate.

Ocupantele autobuzului - echipa feminină de baseball au unui liceu