Microsoft pregăteşte o alternativă pentru ochelarii Google Glass

23.10.2013
Microsoft pregăteşte o alternativă pentru ochelarii Google Glass

Chiar dată nu sunt privite cu prea mare entuziasm de potenţialii cumpărători, iar funcţionalitatea limitată pe care o oferă le atrage destule critici în presa de specialitate, gadgeturile de purtat cum este ceasul Galaxy Gear şi ochelarii Google Glass stârnesc tot mai mult interesul producătorilor hardware, dornici să dea naştere unei noi nişe de produse care să le sporească profitul obţinut deja din vânzarea de tablete şi smartphone. Dintre aceştia, gigantul Microsoft pare hotărât să intre cât mai devreme în joc, lansând propria versiune a ochelarilor Google Glass.

Microsoft pregăteşte o alternativă la ochelarii Google Glass

Potrivit sursei citate de publicaţia Wall Street Journal, Microsoft are în fază de testare prototipul unui nou gadget conectat la internet, similar ochelarilor Google Glass. Mai mult, compania din Redmond ar fi contactat deja mai mulţi furnizori de componente originari din ţările asiatice, cerând furnizarea subansamblelor pentru camera foto şi alte componente electronice esenţiale. Aceeaşi sursă precizează şi că în funcţie de concluziile trase, prototipul aflat acum în dezvoltare ar putea să difere destul de mult de varianta finală sau chiar să nu intre niciodată în producţie de masă, dacă se constată că produsul rezultat nu va fi destul de competitiv în faţa soluţiei pregătite de Google şi alţi rivali din industrie. Din păcate aspectul exterior şi modul în care sunt folosiţi noii ochelari inteligenţi de la Microsoft nu sunt cunoscute, invenţia fiind încă ţinută departe de privirile curioşilor.

Pe lista gadgeturilor de purtat luate în considerare de Microsoft ar mai fi şi o brăţară capabilă să monitorizeze semnele vitale şi alţi parametrii utili în timpul sesiunilor de alergare, dar şi ceasuri inteligente care preiau o parte din funcţiile unui smartphone.

Cert este că dispozitivele din noua nişă rezervată gadgeturilor inteligente pentru purtat, despre care experţii companiei de analiză ABI Research spun că va înregistra vânzări de 485 milioane de unităţi până în anul 2018, sunt privite cu răceală de potenţialii cumpărători. Astfel, un studiu de piaţă întreprins de Forrester Research în rândul americanilor arată că doar 12% dintre respondenţi se arată încântaţi să poarte pe faţă gadgeturi cu acces la internet, dacă sunt produse de o companie cu reputaţie credibilă.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult