Mio C520 în test spre Sibiu

28.08.2007
Mio C520 în test spre Sibiu
Nu doar GPS

Am rămas impresionat de prezenţa facilităţii HandsFree, disponibilă pentru telefoanele mobile dotate cu bluetooth. Conectarea la al meu Nokia E50 s-a efectuat rapid şi în câteva secunde puteam efectua sau primi apeluri având telefonul în buzunar. Sunetul este redat clar de un difuzor, iar per ansamblu calitatea convorbirilor a fost bună.

C520 se descurcă şi în postura de player MP3, dar şi de viewer de imagini. Fişierele audio şi fotografiile pot fi încărcate din memoria internă, sau de pe carduri externe SD / MMC. C520 vine în trei variante: cu 512 MB interni, cu 1024, sau cu 2048. Modelul testat de noi a fost cel de mijloc, iar memoria disponibilă scăzuse la 750 MB datorită sistemului de operare şi al hărţilor. Melodiile pot rula în fundal în timp ce navigaţia GPS este afişată pe ecran, iar prin intermediul mufei stereo semnalul audio poate fi trimis către un sistem de amplificare.

Din informaţiile care le-am găsit pe Internet, am observat că Mio C520 există şi în varianta cu player video, ce recunoaşte formatul MP4. Modelul testat de noi nu a fost dotat cu această facilitate, dar a dispus însă de un calculator numeric.

Mio C520

Platforma

La baza lui C520 stă un procesor Samsung tactat la 400 MHz, 64 MB de memorie RAM şi sistemul de operare Windows CE, dedicat în general PDA-urilor. De ecranul de 4.3” am pomenit deja, dar nu şi de rezoluţia lui de 480×272 pixeli. În ceea ce priveşte capacităţile de comunicaţie, sunt prezente tehnologiile Bluetooth şi cea USB2.0, evident şi cea GPS. Sistemul de operare facilitează prezenţa unui manager de fişiere, util doar pentru a copia fişiere de pe carduri în memoria internă.

Această funcţie poate fi utilizată de posesorii de camere foto care funcţionează cu carduri SD / MMC. C520 poate fi folosit astfel ca echipament de stocare în cazuri de urgenţă, atunci când cardurile SD sunt pline.

Accesorii

În pachet am găsit sistemul de prindere cu ventuză în parbriz care permite rotirea lui C520 aproape în orice poziţie, alături de suportul la care se conectează alimentatorul şi cablul USB. Pentru protejarea sistemului, acesta fiind alcătuit în mare parte din ecranul LCD, Mio pune la dispoziţie o husă.

Mio C520

Concluzie

Mio C520 are ca atuuri un ecran generos, funcţii numeroase, navigarea relativ rapidă prin meniuri şi să nu uităm de modulul GPS bine implementat. În ceea ce priveşte autonomia, C520 nu excelează, dar nici nu se face de ruşine. Dimensiunile sunt dictate de ecranul de 4.3” (2cm grosime), iar greutatea nu depăşeşte 190g. Trebuie luat în considerare transportul echipamentului atunci când părăsim maşina, suntem totuşi în România, iar acest lucru se face cu ajutorul husei livrată în pachet.

Având în vedere dotările, rezultatele testelor şi cu un preţ cuprins între 1.000-1.400 lei, Mio C520 este o soluţie de top în domeniu sistemelor de navigaţie GPS. Îl puteţi găsi la RHS Company şi în reţeaua lor de distribuţie.

La drum căpitane

La invitaţia colegilor de la ProMotor.ro de a participa la evenimentul „Skoda Roomster – testul de consum (I)” am răspuns cu două sisteme GPS. Primul, în ordinea cronologică, a fost ASUS P526, iar cel de-al doilea a fost Mio C520. Acesta din urmă a fost călăuza noastră principală, în el mi-aş fi pus speranţele că ne va duce la Sibiu, asta în cazul în care colegii de la ProMotor.ro ar fi uitat subit drumul.

Aşadar, Mio C520 este un sistem de navigaţie GPS de ultimă generaţie. Spun asta privind la funcţiile integrate, dar în primul rând la cei 4.3”, cât măsoară diagonala ecranului. Când vine vorba de un echipament care se simte confortabil atunci când stă pe bordul unui autoturism, dimensiunile mari ale acestuia nu ridică probleme. Astfel, în ceea ce priveşte sistemele GPS, mă conformez zicalei americanilor: „bigger is better”.

Mio C520

Set Sail

Odată montat pe bord, C520 a recepţionat imediat semnalul de la sateliţi, iar ruta a fost configurată foarte rapid, aceasta şi datorită procesorului performant, un Samsung de 400 MHz. Tot el este răspunzător de recalularea rapidă a rutei dacă nu se mergea pe cea indicată de el, dar şi de deplasarea cursivă a hărţii chiar şi în mod 3D. La drum C520 s-a descurcat de minune, mai nimic de reproşat. Aşa cum am mai zis şi în cazul lui ASUS P526, pentru câteva secunde ambele sisteme GPS au pierdut semnalul pe Valea Oltului. Situaţia se remedia mai rapid decât vocea sistemelor termina de anunţat pierderea semnalului. Deci, putem trece cu vederea acest aspect.

De fel nu sunt moderat când testez ceva, iar Mio C520 nu a beneficiat de vreo scutire. I-am dat luminiozitatea la maximum şi i-am oprit funcţiile de reducere a consumului de curent pentru a vedea cât rezistă neîncărcat acumulatorul de 1.300 mAh. Cele 2.5 ore de funcţionare pot spune ca sunt chiar remarcabile dacă le raportăm la dimensiunile ecranului, de aproape două ori mai mari decât cele ale lui ASUS P526. În ceea ce priveşte vizibilitatea ecranului nu am ce să îi reproşez: oricât de luminos ar fi afară, dimensiunile ecranului compensează, iar harta este vizibilă tot timpul.

Acolo unde există implementat sistemul TMC, C520 primeşte informaţii referitoare la condiţiile de trafic: blocaje, accidente etc., şi atenţionează şoferul.

C520 are la bază acelaşi modul SiRF Star III de care beneficiază şi ASUS P526, numai că, din punct de vedere al aplicaţiei folosite, este vorba de MioMap. Sistemul permite schimbarea hărţilor cu versiuni mai noi, însă numai dacă acestea sunt oferite de producător.

Mio C520