Roccat Kave XTD: căşti premium pentru gameri de cursă lungă [REVIEW]

Căştile Roccat Kave XTD impresionează cu designul supradimensionat, adaptat pentru a oferi o experienţă cât mai confortabilă în sesiunile prelungite de jocuri.

Prezentare

Accesoriu de gaming compatibil cu sisteme PC, dar şi console de jocuri prevăzute cu ieşire audio de tip Jack 3.5 mm, căştile Roccat Kave XTD folosesc cupe cu dimensiuni apreciabile, suficient de mari pentru a cuprinde complet pavilionul urechii, sprijinindu-se direct pe cap folosind suporţi confecţionaţi din burete moale şi capitonaţi cu material textil. Pentru aşezare perfectă, cele două cupe sunt prinse de cadrul ajustabil folosind braţe dublu articulate, care permit mişcarea liberă pe direcţia faţă-spate, respectiv sus-jos. Cadrul ajustabil este confecţionat din plastic negru, sprijinit pe un suport din burete destul de lat.

Cu nume complet Roccat Kave XTD Stereo, căştile vin echipate cu difuzoare de 50 mm şi microfon poziţionat la capătul unui braţ flexibil, care poate fi rotit şi modelat pentru obţinerea unei distanţe optime pentru vorbit.

Îmbrăcat în cauciuc moale, cablul audio cu lungime de 2,5 metri este prevăzut cu o telecomandă din care putem ajusta volumul sonor, respectiv activa/dezactiva microfonul. La celălalt capăt al cablului se află doi conectori Jack 3.5 mm.

Specificaţii audio:

• Răspuns în frecvenţă: 20 Hz – 20 Khz
  • Impredanţă: 32 ohm
  • Putere maximă intrare: 400 mW
  • Diametru difuzoare: 50 mm
  • Magneţi: neodim
  • Microfon: 10 Hz – 10 Khz, omnidirecţional
  • Design acustic: cupe închise
  • Conectori: 2 x Jack 2.5 mm
  • Greutate: 305 g

Performanţe

Înainte de achiziţionare ar trebui avute în vedere dimensiunile produsului, căştile Roccat Kave XTD fiind mai puţin indicate copiilor şi utilizatori care ar putea fi incomodaţi de construcţia voluminoasă. Trecând de ajustarea iniţială a dimensiunii cadrului, căştile Roccat Kave XTD pot fi folosite imediat, conexiunea de tip analogic funcţionând cu orice dispozitiv prevăzut cu ieşire jack 3.5 mm.

Mulţumită cupelor spaţioase, căştile sunt foarte confortabil de purtat pe perioade mari de timp, fără a induce dureri in pavilionul urechii, sau disconfort în zona unde cadrul de susţinere atinge partea superioară a capului. Din păcate construcţia solidă şi capitonajul consistent nu au drept rezultat o fonoizolare eficientă, fapt ce ar putea incomoda folosirea în spaţii cu mult zgomot ambiant. La fel de problematic, dar pentru colegii de cameră, ar putea fi sunetul care răzbate fără probleme în afara celor două incinte acustice, mai ales atunci când este folosit un volum sonor ridicat.

Deşi nu includ amplificare audio dedicată, căştile Roccat Kave XTD pot reda efectele speciale din jocuri şi melodiile preferate la volum impresionant, fără distorsiuni. Profunzimea efectelor speciale din filme şi bass-ul melodiilor este din păcate insuficientă, difuzoarele folosite accentuând în schimb gama frecvenţelor medii şi într-o mai mică măsură, pe cele înalte.

Puternic influenţată de calitatea dispozitivului de redare, experienţa audio poate fi îmbunătăţită substituind interfaţa audio de tip on-board cu o placă de sunet performantă, respectiv ajustând prin software tonalitatea sunetului. Putem face asta şi cu pachetul software Kave XTD, primind acces la un egalizator grafic uşor de folosit şi filtru surround care promite o experienţă audio mai bogată.

Microfonul oferă sensibilitate bună iar braţul ajustabil permite apropierea la nivelul gurii, pentru conversaţii clare inclusiv în spaţii cu mult zgomot ambiant.

Punând accent pe designul impunător, menit să atragă priviri invidioase din partea celor din jur, căştile Roccat Kave XTD neglijează însă latura practică, oferind fonoizolare şi o experienţă audio neconvingătoare. Optimizate pentru a atinge un volum sonor cât mai ridicat, folosind puterea de amplificare limitată disponibilă prin cablul analogic, căştile neglijează fidelitatea audio accentuând în mod nejustificat gama frecvenţelor medii (voce, instrumente muzicale), în detrimentul frecvenţelor joase (explozii, bass-ul din melodii).

Gamerii care practică jocul în echipă vor aprecia însă microfonul de bună calitate şi redarea clară a conversaţiilor în căşti. Construcţia masivă şi cablul rezistent la uzură sunt alte atuuri importante, la fel şi posibilitatea de a dezactiva microfonul cu ajutorul unui buton dedicat.

Căştile Roccat Kave XTD sunt disponibile în oferta magazinelor din România la preţul de aproximativ 400 Lei.

Confortabile
Fir rezistent şi reglaj pentru volum