Schimbătorul electronic Shimano Di2 – senzaţii de Formula 1 în ciclism

01.08.2008
Schimbătorul electronic Shimano Di2 - senzaţii de Formula 1 în ciclism

Nu trebuie să fii pasionat de ciclism ca să fii familiar cu numele Shimano. Trebuie doar să fii avut o bicicletă cu mai multe viteze şi să o fi comparat-o cu a altora din cartier. Compania japoneză are o tradiţie binecunoscută în domeniul sistemelor de schimbarea vitezelor pentru bicicletă, iar tehnica actuală le-a facilitat trecerea de la acţionarea mecanică la cea electronică. Cablurile metalice pentru schimbătoarele de foi şi pinioane sunt învechite. Totul se face acum electronic, cu sisteme automate de calibrare şi într-un timp cu mult mai scurt decât în cazul unui sistem mecanic.

Shimano Di2 - schimbatorul de foiShimano Di2 este creat pentru biciclete de curse şi probabil că va costa semnificativ mai mult decât setul Dura-Ace 7900 de 2.600 $. Ar putea fi chiar dublu. Arcurile şi pârghiile au fost înlocuite de motoraşe electrice. Sistemul este format din mânerele de frână cu levierele pentru foi şi pinioane integrate, schimbătoarele propriu-zise, o baterie Li-ion de 7,4 V şi cablurile electrice aferente. Diferenţa majoră faţă de sistemele similare dezvoltate în trecut de Shimano şi alte companii este greutatea. Di2 va fi mai uşor cu 67 de grame decât actualul set convenţional Dura-Ace 7800, dar cu 68 de grame mai greu decât Dura-Ace 7900 care va intra pe piaţă în această a doua jumătate a anului.

Shimano Di2 - franele cu schimbatoarele integratePrintre cei care au testat sistemul până acum s-a numărat Wayne Stetina, vicepreşedinte al Shimano. Cei peste 30.000 de km parcurşi cu diverse versiuni ale lui Di2 vorbesc de la sine. Conform spuselor sale, schimbarea vitezelor se face ca la o maşină sport cu pedale în spatele volanului. Datorită geometriei schimbătorului de foi, bateria are o autonomie de 1.000 de km, dar Stetina a confirmat şi peste 3.000 de km parcurşi cu o singură încărcare ce durează 90 de minute. În ceea ce priveşte rezistenţa la umezeală, Di2 a funcţionat şi după ce bicicleta a avut parte de un duş cu presiune la o spălătorie auto. Shimano Di2 va fi disponibil pe piaţă la începutul anului 2009, dar se vor bucura de el cei care îşi permit să investească mii de euro într-o bicicletă.

Shimano Di2 - bateria

Urmărește Go4IT.ro pe Google News