Snapchat anunță prima sa pereche de ochelari Spectacles cu AR

Autor: Cătălin Niţu 21.05.2021
Snapchat anunță prima sa pereche de ochelari Spectacles cu AR

Ne așteptam să vedem ochelari cu realitate augmentată mai întâi de la Apple sau Samsung, însă se pare că Snap Inc., compania care deține rețeaua de socializare Snapchat este prima care aduce pe piață un astfel de produs. De altfel, Snap Inc. produce de aproape cinci ani ochelari din gama Spectacles, echipați cu camere foto/video pentru a fi publicate pe rețeaua sa de socializare, așa că avea ceva experiență în domeniu. Noul model Spectacles cu AR integrează tehnologii noi și are un preț… imposibil. Pentru că nu pot fi cumpărați.

Spectacles cu AR permit filmarea cu filtre AR din perspectiva utilizatorului

Noua generație de Spectacles nu are nici măcar un nume oficial. Ochelarii se numesc pur și simplu Spectacles și sunt realizați pentru crearea de conținut în format AR. Ce însemnă asta? Ei bine, aceștia sunt echipați cu ecrane transparente cu luminozitate de 2.000 de niți, pentru a putea fi folosiți confortabil afară, în lumină puternică. Prin aceste ecrane sunt afișate efecte 3D deasupra „realității”, așa cum se întâmplă și pe ecranul unui telefon atunci când folosești aplicații cu AR.

Diferența este că folosind camerele de pe ochelarii Spectacles, pot fi imprimat acele efecte direct din perspectiva din care privește utilizatorului. În timp ce ochelarii Spectacles au fost în general disponibili în ediții limitate și vânduți prin diverse metode neconvenționale, aceștia au fost și destul de scumpi. Cea mai recentă generație lansată pentru publicul larg costă aproximativ 400 de euro și este echipată cu două camere, pentru înregistrarea de conținut în 3D.

Ochelarii nu sunt disponbili la vânzare

Ochelarii Spactacles cu AR nici măcar nu au un preț oficial. Aceștia vor fi oferiți însă exclusiv creatorilor de conținut de pe Snapchat. Aceștia vor trebui însă să se înscrie pe platforma online a companiei pentru a fi luați în considerare. Nu este clar însă dacă Snap va oferi acești ochelari gratuit către creatorii de conținut sau dacă aceștia vor trebui să plătească o sumă de bani pentru ei.

Cert este că asistăm doar la un test, nu la o lansare de produs obișnuită. Ochelarii Spectacles par să fie mai degrabă un prototip. Compania spune deja că bateria acestor ochelari este limitată la doar 30 de minute la o singură încărcare. Spre diferență de un smartphone sau un smartwatch însă, atunci când bateria se consumă, poți încă să îi porți pe post de ochelari de soare. Doar că design-ul ciudat va atrage cu siguranță privirile celor din jur, iar dimensiunile și greutatea probabil că nu îi recomandă drept confortabili.

Dacă doriți să vedeți cum ați arăta cu o pereche de Spectacles cu AR la ochi, Snap a creat un cod care poate fi scanat de pe ecranul unui PC cu aplicația Snapchat de pe telefon, care oferă acces la un filtru dedicat ochelarilor.

sursa: The Verge