Telepathy One, alternativa japoneză la ochelarii Google Glass

Autor: Aurelian Mihai 25.04.2013
Telepathy One, alternativa japoneză la ochelarii Google Glass

Produs al unui antreprenor din Tokio pe nume Takahito Iguchi, headset-ul Telepathy One se doreşte a fi o alternativă mai ieftină pentru ochelarii Google Glass.

Telepathy One, alternativa japoneză la ochelarii Google Glass

Gadget-ul realizat pe un cadru din aluminiu suplu şi uşor, mulat după conturul capului, include mini-vizor pentru proiecţia de imagini în câmpul vizual al utilizatorului şi cameră foto/video încorporată.

Accesoriul este fixat pe capul utilizatorului cu ajutorul celor două căşti intra-auriculare, ce fac parte din structura rigidă a cadrului metalic şi au rolul de a susţine greutatea dispozitivului. Din păcate în varianta actuală dispozitivul Telepathy One pare să aibă unele probleme de design. Cadrul metalic, deşi uşor şi flexibil, nu poate fi ajustat cu uşurinţă pentru a se potrivi perfect dimensiunii capului, astfel că o parte dintre cei care au încercat dispozitivul s-au plâns că nu pot vedea imaginile afişate de vizorul electronic decât dacă ţin cu mâna de braţul metalic.

Potrivit creatorului Takahito Iguchi, scopul invenţiei sale este de a „împărtăşi clipuri video şi momente intime în timp real, purtând un dispozitiv care arată bine„. Din păcate demonstraţia susţinută în cadrul unei conferinţe de presă a omis tocmai prezentarea camerei foto şi a capabilităţilor de redare audio/video.

Telepathy One - cadrul din aluminiu nu oferă prea multe opţiuni de ajustare

Versiunea prototip a headset-ului Telepathy One poate rula însă aplicaţii Android special concepute, cum ar fi o ediţie modificată a aplicaţie Manga Camera, foarte populară în rândul utilizatorilor japonezi. Aceasta converteşte pozele în benzi desenate virtuale şi le transmite apoi prin conexiune Bluetooth pentru a fi urmărite prin vizorul Telepathy One. O altă aplicaţie prototip a demonstrat abilităţile headset-ului pentru afişarea de mesaje text prin vizorul încorporat.

Fără resurse financiare aparent inepuizabile ale gigantului Google, rămâne de văzut cum va reuşi micuţa companie înfiinţată în luna ianuarie să ofere un produs care să trezească interesul utilizatorilor. Pentru a-şi mări şansele de succes, producătorul va încerca să aducă pe piaţă headset-ul Telepathy One înaintea ochelarilor Google, la un preţ considerabil mai mic.