Trebuia să fie motocicletă, trebuia să fie ecologică şi mai trebuia să fie orice altceva, dar nu convenţională. Jake Loniak, student la Centrul de Artă din Pasadena, California, i-a pus trei roţi şi s-a gândit la ea ca la un rucsac pe care ţi-l pui în spate. Sigla Yamaha probabil că are de-a face cu preferinţele personale, iar pentru inspiraţie este posibil să fi tras cu ochiul la Segway. Pentru a economisi şi spaţiu, Deus Ex se parchează într-o poziţie verticală. În timpul mersului şi probabil în funcţie de viteză, motociclistul se apleacă foarte mult în faţă pentru a avea o postură cât mai aerodinamică, dar şi cam nefirească. Încercăm să ne scoatem din minte ideea unui impact frontal cu un obstacol mai îngust decât dinstanţa dintre roţile din faţă.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/media/2/84/2016/2655657/2-yamaha-deus-ex-1.jpg)
Nu ne putem da seama dacă roata din spate este singura roată motrică a motocicletei, dar ştim că puterea vine de la condensatori ultraperformanţi, încărcaţi de baterii cu nano-fosfaţi, similare cu cele folosite de maşinile hibride de azi. Întregul ansamblu este controlat prin intermediul a 36 de muşchi pneumatici, conectaţi la un fel de coloană vertebrală cu 7 vertebre. Jake susţine că Yamaha Deus Ex ar putea atinge o viteză maximă de 120 km/h şi ar permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 3 secunde. Reîncărcarea bateriilor s-ar face în 15 minute, iar autonomia ar fi de aproximativ o oră. Sună bine, arată bine, dar e posibil să nu apucăm să vedem o implementare a acestui design în realitate.
:format(webp):quality(100)/https://www.go4it.ro/wp-content/uploads/media/2/84/2016/2655657/3-yamaha-deus-ex-2.jpg)