Apple șterge 40.000 de jocuri din App Store la cererea autorităților chineze

Autor: Cătălin Niţu 02.01.2021
Apple șterge 40.000 de jocuri din App Store la cererea autorităților chineze

App Store-ul, magazinul de aplicații de pe platforma iOS, este unul dintre cele mai profitabile din lume, o bună parte dintre banii cheltuiți pe aplicații, servicii și jocuri de mobil fiind de pe dispozitive Apple. Unul dintre motivele pentru care acesta are atât de mult succes este însă și faptul că există mult conținut, care de multe ori nu se regăsește și pe alte platforme. Astfel, vestea că guvernul chinez obligă Apple să șteargă multe dintre cele mai populare jocuri de pe App Store-ul din China, ar putea fi o veste foarte rea pentru încasările Apple, dar și a dezvoltatorilor care depind de platforma iOS în această țară.

Jocurile șterse de Apple nu au primit aprobarea din partea autorităților chineze înainte de termenul limită

Reuters spune că diviza App Store din cadrul Apple din China a fost nevoită să șteargă peste 40.000 de aplicații din ofertă. Majoritatea dintre acestea erau jocuri video, iar vestea că acestea vor fi șterse nu era tocmai nouă. În vară, autoritățile chineze au obligat producătorii de jocuri să ceară aprobare pentru fiecare joc în parte pentru a putea fi distribuit în format digital pe platformele disponibile în China.

Termenul limită pentru înscrierea și primirea aprobării era 31 decembrie, iar cele care nu au fost aprobate, au fost eliminate complet. Doar 74 dintre cele mai populare jocuri plătite au rămas în App Store-ul de pe iOS, majoritatea fiind produse de companii din afara Chinei. Procesul de aprobare pentru companii străine este mai complicat, așa că titluri originare din Europa sau America precum Assassin’s Creed Identity sau NBA 2K20 nu au trecut de comisia chineză.

Singura șansă pentru a primi un număr ISBN care să permită înregistrarea aplicațiilor în China pentru noul proces de aprobare este parteneriatul cu o companie locală, lucru care trebuie să se întâmple, de preferat, înainte de lansarea oficială a jocului.

Chiar dacă anterior companiile aveau voie să publice jocurile în așteptarea aprobării, regulamentul care a intrat în vigoare pe 1 ianuarie elimină această posibilitate.

Apple nu prea are însă de ales în această privință. Compania se conformează legislației în vigoare în fiecare țară în care operează într-o manieră oficială. De asemenea, China este a doua piață ca mărime pentru Apple, deci orice acțiune care ar duce la afectarea afacerilor companiei ar fi gravă pentru încasări. Nu în ultimul rând, chiar dacă Apple face eforturi în ultima vreme pentru a muta o parte din producție în India și Vietnam, majoritatea produselor companiei sunt încă produse în China.

sursa: Reuters