Apple urmează să integreze reclame în aplicația Apple Maps?

27.10.2025
Apple urmează să integreze reclame în aplicația Apple Maps?
foto: Apple

Jurnalistul Mark Gurman, de la publicația Bloomberg, rămâne unul dintre cei mai respectați insideri în ceea ce privește noutățile despre Apple și produsele acestora, scăpate pe Internet „înainte de vreme”. Șirului aproape interminabil de leak-uri ale lui Gurman continuă cu vești despre aplicația Apple Maps, din păcate nu prea bune pentru utilizatori.

Astfel, conform newsletter-ului săptămânal „Power On” trimis de Gurman către abonații săi, leaker-ul a dezvăluit că planul celor de la Apple de a aduce mai multe reclame în cadrul interfeței iOS merge înainte, următoarea aplicație care i se va alătura fiind Apple Maps. Proiectul ar trebui să ofere unor business-uri ușor identificabile pe hartă, precum restaurantele, opțiunea de a plăti către Apple pentru ca detaliile lor să-și facă apariția într-un mod mai proeminent în cadrul sesiunilor de căutare executate prin respectivul app.

Sistemul ar trebui să fie similar cu reclamele afișate la o căutare în App Store, unde dezvoltatorii de aplicații pot plăti pentru ca realizările lor să apară în slot-uri promoționale, deasupra rezultatelor standard ale căutării. Abordarea celor de la Apple în privința acestor căutări sponsorizate ar folosi AI (inteligență artificială) pentru a oferi rezultate cât mai relevante și utile pentru utilizatori (atât timp cât sunt sponsorizate), în cadrul unei interfețe mai bine concepute decât concurențele de la alte companii, precum Google, spre exemplu.

Evident, Mark Gurman își avertizează cititorii că o astfel de mișcare din partea celor de la Apple ar putea stârni reacții negative din partea utilizatorilor de Apple Maps (sau alte aplicații în care compania de la Cupertino va continua să implementeze astfel de rezultate sau sugestii sponsorizate).

Apple Maps, alternativa la Google Maps

Deși inițial smartphone-urile de la Apple s-au bazat pe uneltele de uz general oferite de Google, precum Google Maps în cazul hărților și navigării, cele două companii au ajuns să nu se mai înțeleagă în privința taxelor percepute pentru a oferi aceste aplicații „din fabrică” pe iPhone. Astfel, în 2012, Apple a venit cu propria soluție – aplicația Apple Maps –, care a înlocuit Google Maps în oferta software-ului preinstalat pe fiecare iPhone (utilizatorii având în continuare opțiunea de a descărca, separat, Google Maps din App Store).

Inițial, Apple Maps avea multe lipsuri, în special pentru cei care nu locuiau în Statele Unite ale Americii, însă, de-a lungul timpului, Apple a corectat aceste neajunsuri și, grație integrării și în WatchOS (sistemul de operare caracteristic smartwatch-urilor Apple Watch), a reușit să impună Apple Maps drept opțiune principală pentru utilizatorii de iPhone.

Sursa: Mac Rumors

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cosmin Aionita
Cosmin Aionita
Cosmin Aioniță este unul dintre cei mai experimentați jurnaliști din România în domeniul jocurilor video. Pe lângă Go4Games, de-a lungul anilor și-a adus contribuția la revistele XtremPC, LEVEL și Nivelul 2, a colaborat cu Eurogamer România și a co-prezentat unul dintre cele mai longevive ... citește mai mult