Magazinele de aplicații mobile raportează vânzări record, pe măsură ce pandemia COVID a schimbat obiceiurile consumatorilor

Autor: Aurelian Mihai 16.01.2021
Magazinele de aplicații mobile raportează vânzări record, pe măsură ce pandemia COVID a schimbat obiceiurile consumatorilor

Sub efectul pandemiei COVID-19 și a măsurilor de distanțare socială, magazinele de aplicații mobile au generat 218 miliarde de download-uri la nivel global și venituri record, însumând 143 miliarde de dolari în 2020.

Potrivit datelor apărute din raportul anual “State of Mobile” publicat de App Annie, descărcările de aplicații mobile au crescut cu 7% de la an la an, ajungând la un record de 218 miliarde în 2020. Între timp, cheltuielile consumatorilor au crescut cu 20% pentru a atinge, de asemenea, o nouă etapă de 143 miliarde de dolari. Cele mai mari vânzări au fost generate de piețele din China, Statele Unite, Japonia, Coreea de Sud și Regatul Unit.

aplicații mobile

Potrivit aceluiași raport, doar pe Android, consumatorii au petrecut 3,5 trilioane de minute folosind aplicații mobile.

aplicații mobile

Marcând o schimbare majoră în preferințele consumatorilor, timpii de utilizare cumulați ai aplicațiilor de mobil au depășit în SUA timpul alocat vizionării transmisiunilor TV în direct. În prezent, americanul mediu urmărește 3,7 ore de televiziune live pe zi, dar petrece până la patru ore folosind aplicați care rulează pe dispozitive mobile.

Creșterea timpului alocat folosirii aplicațiilor de mobil este o tendință care poate fi observată și în alte câteva țări, inclusiv pe piețele mobile în dezvoltare, precum Indonezia, Brazilia și India, precum și în locuri precum China, Japonia, Coreea de Sud, Marea Britanie, Germania, Franța și altele.

aplicații mobile

Iar schimbarea nu se limitează doar la anumite segmente demografice, ci cuprinde mai multe grupe de vârstă. În SUA, de exemplu, Gen Z, Millennials și Gen X / Baby Boomers au petrecut de la an la an cu 16%, 18% și 30% mai mult timp folosind aplicațiile lor preferate.

Cu toate acestea, specificul respectivelor aplicații variază destul de mult. Pentru Gen Z, aplicațiile de top de pe telefoanele Android includ Snapchat, Twitch, TikTok, Roblox și Spotify. Cei din generația Millennials preferă Discord, LinkedIn, PayPal, Pandora și Amazon Music. Iar Gen X / Baby Boomers din SUA au folosit Ring, Nextdoor, The Weather Channel, Kindle și ColorNote Notepad Notes.