Chiar dacă mulți se dedică motoarelor electrice, Volvo începe testele motoarelor cu hidrogen pentru camioane

21.06.2022
Chiar dacă mulți se dedică motoarelor electrice, Volvo începe testele motoarelor cu hidrogen pentru camioane

Multe companii, printre care și Volvo au promis „electrificarea” ofertei de mașini din portofoliul propriu, lucru care, în mare parte, s-a și întâmplat. Chiar și mașinile care nu sunt complet electrice au acum versiuni hibride, care sunt ajutate de motoare electrice pentru demaraj mai economic sau chiar funcționare pe baterie la viteze scăzute. Totuși, Volvo pare să ia în considerare și alte soluții, pe lângă motoarele electrice. De exemplu, producătorul suedez a început testarea motoarelor pe hidrogen pentru camioane.

Camioanele viitorului ar putea funcționa, în principal, pe hidrogen

Volvo Trucks a anunțat că testele cu camioane pe hidrogen bazate pe capsule de combustibil (fuel cell) au început și că primele rezultate sunt îmbucurătoare. Acestea deja oferă autonomie bună și că aceasta ar putea fi crescută până la 1.000 de km cu actualele capsule. Mai mult, realimentarea camioanelor cu noi capsule de hidrogen ar dura sub 15 minute, ceea ce le-ar face preferabile în fața camioanelor electrice, care necesită putere foarte mare de la rețeaua electrică și un timp mai lung de realimentare.

Totuși, acest concept este încă unul în fazele incipiente de dezvoltare. Volvo spune că va încerca să ofere camioane în programe pilot către companii pentru testarea tehnologiei în următorii câțiva ani, iar comercializarea primelor modele în urma acestor teste ar putea veni abia spre sfârșitul deceniului.

Capsulele de combustibil cu hidrogen vor fi dezvoltate de către cellcentric, o companie fondată în parteneriat cu Daimler Truck în primăvara anului trecut. Atât Volvo, cât și Daimler, lucrează însă și la camioane cu motoare complet electrice. Și plănuiesc să ofere ambele opțiuni pe piață, pentru diferite tipuri de clienți.

„Mergem în ambele direcții, pentru că ambele au sens. În general, poți spune că dacă faci livrări către orașe unde ai nevoie de mai puțină energie și poți încărca peste noapte în depou, are sens să mergi pe baterii cu curent electric. Dar în momentul în care ești pe drum și faci cursă de la Stockholm la Barcelona, în opinia mea, ai nevoie de ceva care transportă mai bine și pe care îl poți realimenta mai bine și acela este în fond, hidrogenul.”, a declarat Martin Daum, președintele comisiei de directori Daimler Truck.

sursa: CNBC